شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در كنار كارهاي عمراني، رفاهي و خدماتي حتما كار فرهنگي نيز انجام شود تا مردم متوجه به اخلاق و معنويات شده و از بروز فساد جلوگيري شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آيت الله مصباح يزدي در ديدار شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر قم که در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان، اين ماه را ماه نزول بركات و تفضلات الهي بر مومنين دانست و از بهره گيري از تمام اوقات آن تاكيد كرد.

رئيس موسسه امام خميني(ره) با تاكيد بر اينكه امام راحل، مقام معظم رهبري و بزرگان نظام مسئوليت در نظام اسلامي را افتخاري بزرگ مي دانند، تاكيد كرد: مسئوليت وسيله اي است براي خدمت كردن بيشتر به مردم و تقرب به خداي متعال كه توفيق آن نصيب هر كس نمي شود.

آيت الله مصباح يزدي خطاب به شهردار قم گفت: بايد شكرگزار باشيد كه در خاستگاه و مركز انقلاب اسلامي و ترويج اسلام و تشيع توفيق خدمتگزاري يافته ايد و بايد براي اين توفيق بزرگ شكر نعمت الهي را به جا آوريد و اميدواريم شاهد موفقيت هاي بهتر و بيشتر شما در اين شهر باشيم.

رئيس موسسه امام خميني(ره) با تاكيد بر اينكه مسئوليت در شهر مقدس قم مسائل خاص و ويژگي هاي منحصر به فردي را دارد، اظهار كرد: توقعات مختلف و متزاحمي در اين شهر از جاهاي مختلف انتظار مي رود كه برخي اوقات جمع آن امكان ندارد و بايد آماده پاسخگويي و حل اين تضادها باشيد.

قم پايتخت فرهنگي جهان اسلام است

وي با اشاره به اينكه مسئوليت در شهر مقدس قم كه پايتخت فرهنگي جهان اسلام است افتخار و ارزش بزرگي است، ابراز كرد: موفقيت در مسائل منوط به توكل بر خداي متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) است تا بتوانيد قدم هاي استوار برداريد و خداي مردم آفرين و مردم را از خدمات خود خوشنود سازيد.

تکلیف الهی مقدم برخواست مردم است

آیت الله مصباح يزدي با تاكيد بر اينكه در مكتب الهي ملاك همه امور رضاي خدا است، تصريح كرد: ممكن است در خصوص موضوعي بسياري از مردم راضي به انجام آن كار نباشند، ولي از سوي ديگر اجراي آن تكليف الهي باشد و اين امتحان بزرگي است كه براي مسئولين پيش مي آيد و بايد در اين شرايط بين تكليف الهي و خواست مردم يكي را انتخاب كرد.

دشمنان اهتمام زیادی به تخریب قم دارند

عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه قم مركز انقلاب و اسلام است و ارزش هاي ديني نبايد در اين شهر لطمه بخورند تاكيد كرد: اگر ارزشهاي ديني و اسلامي در قم ضربه بخورند گويي تمام اسلام ضربه خورده است و اين ويژگي در استان هاي ديگر نيست و به همين جهت تكليف در قم سنگين تر است و تصميم گيري ها حساس تر و دشمنان انقلاب و اسلام نيز اهتمام ويژه اي به تخريب اين شهر دارند.

وي با تاكيد بر اينكه مسئولين بايد طوري عمل كنند كه زمينه ساز ايجاد فساد در جامعه نشوند خاطرنشان كرد: در كنار كارهاي عمراني، رفاهي و خدماتي حتما كار فرهنگي نيز انجام شود تا مردم متوجه به اخلاق و معنويات شده و از بروز فساد جلوگيري شود.

معظم له افزود: بايد سعي و تلاش كنيم كه مبناي كارمان رضايت الهي باشد و همواره در اين مسير كه بسيار سخت و پيچيده نيز هست حركت كنيم. بايد هر خدمتي كه در راستاي حقوق مردم و مسائل اجتماعي انجام مي دهيد جز رضاي خدا چيزي در آن نبينيد كه اگر رابطه خود و خدا را درست كنيد رابطه شما با خلق خدايي كه از مومنين و دوستان خدا هستند تقويت خواهد شد.

آیت الله مصباح يزدي در پایان این دیدار با تاكيد بر اينكه در احداث پروژه هاي مختلف عمراني و رفاهي و فضاي سبز در قم بايد پيوست فرهنگي آن نيز لحاظ شود، گفت: بايد در كنار اين فعاليت ها به كارهاي فرهنگي و معنوي نيز دقت شود تا اثر مطلوب دريافت شود و الا بوستاني كه مي سازيد اگر كار فرهنگي و معنوي در آن انجام نشود ممكن است محلي براي ترويج فساد و بداخلاقي اجتماعي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha