جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بینش سیاسی و بصیرت داشتن یکی از لواز مهم اساتید، طلاب و دانشجویان است و لازم است در کنار علم و عمل ، بینش سیاسی هم باشد تا بتوان در جامعه موفق عمل کرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی، امروز در بیست و دومین نشست اساتید طرح ولایت که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزارشد اظهارداشت: طرح آموزشی ولایت را مفیدترین و  اثر گذار ترین کار دیدیم و هر سال سعی شده با برنامه ریزی دقیق تر از عیوب آن کاسته شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، خاطر نشان ساخت: انسان از جمله خلقت های آفرینش است و به همین دلیل، لازم است  سه سبک معرفت، محبت و عمل را با هم و یکجا دید و از هم جدا نکرد و آموزش داد.

عضو خبرگان رهبری افزود: مربی نمی تواند روی یک عنصر تکیه کند، چون این سه در سعادت بشر نقش موثر دارند و مجموع این موارد شخصیت انسان را تشکیل می دهند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود:  لازمه تربیت انسان به عنوان موجود ذو ابعاد، دیدن هر سه بعد است و اصل آن شناخت انسان است.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: اگر بخواهیم این سه بعد را جدا ببینم، قطعا به جایی نخواهیم رسید و این ابعاد مختلفه باید تکامل پیدا کند،  باید مربی به هر سه موضوع توجه داشته باشد تا بتواند شخصیت انسان را شکل دهد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: هر کدام از بخش های معرفت، محبت و عمل موضوعات و شاخه های مختلفی دارند و باید سعی شود بعد های که واقعا نیازاست به آن بیشتر پرداخته شود و موضوع معرفت مسئله مهمی است و قطعا بخش های مختلفی دارد و نمی شود به همه قسمت های آن پرداخت، ناچار باید به بخش مهمتری از آن پرداخت شود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: موضوع خود سازی یکی از لوازم بسیار مهم در کنار این سه موضوع است که دانشجو به آن نیاز شدید دارد و نمی شود از معرفت و محبت و عمل بحث کرد؛ ولی از خود سازی صحبت نکنیم و از آن غفلت نماییم، خودسازی شاخه مهم در تربیت دینی است و ضامن سلامت جامعه، نسل جوان و به خصوص نسل دانشجو  می باشد.

قرآن و روایات بهترین منبع خود سازی

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارداشت: بهترین منبع برای ارائه این گونه بحث ها، قرآن و روایات است و تا می توانیم معنویت را باید تقویت کنیم و سعی کنیم هر بحثی را در بین دانشجویان ارائه می دهیم مواظب باشیم به موضوع معنویت لطمه ای زده نشود.  

آیت الله مصباح یزدی گفت: لازم است آموزش حتما با سخنرانی و تدریس و کتاب همراه باشد و بهترین آموزش، آموزش رفتاری است. باید سعی کنیم این بعد را ابتدا در خود تقویت کرده تا بتوانیم تاثِیر گزار باشیم وگرنه با صرف سخنرانی نمی شود تأثیرگزاربود.

عضو خبرگان  رهبری افزود: علم و عمل دو بال موثر در سعادت بشر هستند و اگر هر کدام از این دو نباشند و یا جدا باشند، مشکلات هم بیشتر خواهد شد و انسان به جایی نمی رسد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بینش سیاسی و بصیرت داشتن یکی از لواز مهم اساتید، طلاب و دانشجویان در این طرح است و لازم است در کنار عمل و علم، بینش سیاسی هم باشد تا بتوان در جامعه موفق عمل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha