دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد فخری -  ارومیه

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از اعزام 1200 مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی در سراسر استان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فخری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر بهره‌گیری از فضایل شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است که لیالی قدر از جمله شب ها و روزهای مهم و سرنوشت ساز آن برای مسلمین می‌باشد.

وی افزود: شب های قدر دارای فضیلت و ارزش‌های معنوی و متبرک اسلامی است که پروردگار متعال از آن به بزرگی یاد می‌کنند که سوره ای به نام«قدر» نازل فرموده است.

حجت الاسلام فخری تصریح کرد: شب زنده داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادات در این شب ها بسیار مورد تاکید و توصیه بزرگان دینی قرار گرفته، غسل شب احیا، خواندن دو رکعت نماز به همراه ادعیه‌هایی چون جوشن کبیر و زیارت عاشورا در فضیلت آن وارده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آدربایجان غربی اذعان داشت: حضور مبلغان دینی و روحانیون در مساجد، هیأت مذهبی و تکایا می تواند در انتقال مفاهیم و پیام این شب های پرفضیلت موثر واقع شود.

وی در ادامه به آمار مبلغین اعزامی از قم اشاره کرد و افزود: حدود 500 مبلغ اعزامی از قم به همراه 700 نفر از مبلغین بومی در امر نشر و تبلیغ علوم دینی در این ضیافت الهی در مساجد شهری و روستایی استان مشغول هستند.

این مقام مسئول، افزود: نشر ارزش‌های اسلامی و دینی در میان جوانان و نوجوانان از اهم اهداف مبلغین در راستای ترویج مفاهیم و احکام اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha