سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به این که امیرالمؤمنین (ع) بعد از تقوا، مسلمانان را به نظم در امور توصیه می کنند.، گفت: امام خمینی(ره) بهترین الگوی رعایت نظم در عصر حاضر بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان، در ادامه تفسیر وصیتنامه امام علی (ع) به حسنین (ع)، اظهار داشت: در ابتدای وصیتنامه، حضرت به تقوی الهی وصیت می کنند که اگر پرهیز از گناه نباشد، تمایلی به ثواب هم پیدا نمی شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: توصیه بعدی مولای متقیان (ع) نظم در امور است، چرا که همه جهان بر اساس نظم آفریده شده است، لذا برای دستیابی به توفیق باید با نظم حرکت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان باید در خواب، بیداری، عبادت، قرائت قرآن، مسائل اجتماعی و سیاسی با نظم پیش رود، همانطور که تمام عالم با یک تقدیر الهی و منظم آفریده شده و اگر نظم آن به هم بخورد، معلوم نیست چه اتفاقی می افتد.

وی، به نظم حاکم بر بدن انسان اشاره کرد و گفت: در بدن انسان بیش از ۲۰ عنصر فلز و شبیه آن وجود دارد که اگر میزان هرکدام کم یا زیاد شود، انسان بیمار می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، نظم حاکم بر نظام هستی را یادآور شد و ابراز داشت: نظم حاکم بر جهان به گونه ای است که امروز دانشمندان می توانند تا هزار سال آینده زمان ماه و خورشید گرفتگی را پیش بینی کنند و اینها همه نشان از تدبیر یک مخلوق واحد است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: اگر می خواهید به اهدافتان برسید باید با نظم حرکت کنید.

وی امام خمینی (ره) را بهترین الگوی نظم در عصر حاضر معرفی کرد و گفت: جلسه امام رأس ساعت ۸ شب یعنی یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشا تعطیل می شد و زمان حرم رفتن بود، لذا حتی اگر عالم بزرگی نیز تازه به محضر ایشان می رسید، بلند می شد، تا جایی که برخی افراد ساعت خود را با زمان حضور و تردد امام خمینی (ره) تنظیم می کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: این نظم در کلاس درسشان نیز حاکم بود و همین نظم باعث شد تا با همه گرفتاریهای ایشان، موفق به نوشتن ده ها جلد کتاب شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha