یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دوره تثبیت و اختبار

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد از برگزاری دوره اختبار و تثبیت با حضور ۲۱۰ متقاضی ورود به حوزه این استان خبرداد.

حجت الاسلام  رضا دهقانی نژاد، در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در  یزد، با اشاره به پذیرش طلاب جدیدالورود اظهار داشت: کسانیکه موفق به قبولی در دوره آزمون کتبی و مصاحبه شده اند اکنون به دوره اختبار و تثبیت رسیده اند که در مجموع تعداد این افراد 210 نفر است که 150 نفر آن ها قبول شدگان مرحله سیکل و 60 نفر دیگر مربوط به مقطع دیپلم به بالا هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: دوره اختبار و تثبیت به دو بخش تهذیبی و آموزشی تقسیم می شود که کلاس هایی که برای دوره تهذیبی در نظر گرفته شده در حدود 10 ساعت و کلاس های مرتبط با دوره آموزشی نیز در حدود 20 ساعت است.

 وی در خصوص دوره متمرکز میثاق طلبگی افزود: دوره متمرکز میثاق طلبگی که مربوط به  بخش تهذیبی است جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر طلاب جدید الورود با نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی در خصوص علت برگزاری این دوره در سرتاسر کشور گفت: تقریبا از زمانی که مرکز مدیریت شکل گرفت، برنامه ای برای طلاب جدیدالورود در نظر گرفته شد و افرادی که وارد حوزه می شدند تا سه ماه معلق بودند. در این سه ماه به آنان کد داده نمی شد و از مزایای حوزه بهره مند نبودند. هدف نیز این بود در سه ماه یادشده، از نظر اخلاقی و درسی آزموده شوند و در پایان اگر نمره قبولی را کسب کردند، به عنوان طلبه رسمی معرفی شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: واقعیت مسئله چنین بود که این سه ماه عملا نمی توانست ثمره ای داشته باشد و موجب بروز مشکلاتی می شد .

وی  ادامه داد: تأکید بر این شد که این طرح قبل از شروع سال تحصیلی آموزش و پرورش و هم چنین حوزه برگزار شود که متقاضیان برای ورود به این عرصه فرصتی مناسب برای تفکر و شناخت کافی، داشته باشند تا خود را با حوزه تطبیق بدهند و ببینند واقعا می خواهند و توانش را دارند یا خیر؛ البته لازم است که حوزه نیز آنان را بشناسد و جوانی که می خواهد برایش سرمایه گذاری کند را مورد بررسی قرار دهد.

برگزاری دوره میثاق و طلبگی استان یزد در طزرجان

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد  گفت: دوره میثاق طلبگی پذیرفته شدگان مقطع سیکل از  3 مرداد 94 تا 8 مرداد 94 و پذیرفته شدگان مقطع دیپلم به بالا از تاریخ 10 مرداد 94 الی 15 مرداد 94 در مدرسه علمیه شهید صدوقی (ره) در روستایی ییلاقی طزرجان تفت برگزار می شود.

به گفته وی، در دوره میثاق طلبگی طلاب هم در کلاس های تهذیبی شرکت و هم حلقه های انس که در گروه های 15 الی 20 نفره که سرگروه آن ها یک طلبه موفق است بحث و گفتگو می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha