جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نابلسی و الیاس نصار

حوزه/ ادیان حامل پیام محبت و برادری هستند و آمده اند تا زندگی جوامع را با بهره گیری از علم ومعرفت و اخلاق تقویت کنند و بر این اساس هرگونه رفتار خصمانه و آشوب گرانه که موجب آزاد انسان ها و ضرر رساندن به آنها باشد ارتباطی با دین نخواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز الیاس نصار اسقف مارونی های صیدا و دیرالقمر و ایلی حداد اسقف کاتولیک های صیدا و دیرالقمر با آیت الله عفیف النابلسی دیدار کردند.

آیت الله نابلسی در این دیدار تاکید کرد: همه باید برای عمیق روابط میان ادیان بلکه روابط میان انسان ها تلاش کنیم، زیرا انسان هم با هم برادرند.

ایشان افزود: اگر ما به دنبال صلح و ثبات و آزادی و کرامت هستیم، باید به همدیگر احترام بگذاریم و تعصب و خشونت و کینه را کنار بگذاریم.

آیت الله نابلسی خاطر نشان کرد ادیان حامل پیام محبت و برادری هستند و آمده اند تا زندگی جوامع را با بهره گیری از علم، معرفت و اخلاق تقویت کنند و بر این اساس هرگونه رفتار خصمانه و آشوب گرانه که موجب آزاد انسان ها و ضرر رساندن به آنها باشد ارتباطی با دین نخواهد داشت.

ایشان افزود: امروز انسان های حق طلب پیرو هر دین و آیینی باید با دشمنان و متجاوزانی که به نام دین فعالیت می کنند مبارزه کنند؛ چرا که مبارزه با این گروه ها عامل اصلی صلح و ثبات است و هیچ صلحی بدون مقاومت در برابر باطل محقق نخواهد شد و هیچ ثباتی بدون مبارزه با فساد حاصل نخواهد شد و انسان ها بدون مواجهه با مستبدان و یاغیان به وحدت نخواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha