سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ضیافت ملکوت

حوزه/ مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری دوره دوم طرح تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» در شهرستان بناب خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی متقی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری دوره تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» اظهار داشت: این دوره در راستای ارتقاء و تعمیق فضائل اخلاقی طلاب تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 2 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می شود، ابراز داشت: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در مقطع مقدماتی برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحث اخلاقی همچون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و معاشرت آشنا می گردند.

مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان این مطلب که طرح امسال در دو شهر بناب و شهرکرد برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: دوره شهر بناب از دهم تیرماه سال جاری آغاز و به مدت یک ماه در این شهر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام متقی نژاد تصریح کرد: این  طرح در قالب دو دوره 15 روزه  برنامه ریزی شده که دوره نخست آن در ماه مبارک رمضان با حضور 110 نفر از طلاب برگزار شده است.

*دوره دوم طرح با حضور 80 طلبه

وی ادامه داد: دوره دوم این طرح نیز از 26 تیرماه با حضور 80 طلبه آغاز شده که هم اکنون در حال برگزاری است.

مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، یکی از برنامه های ویژه این دوره را حضور طلاب در کلاس های مشاوره و با حضور اساتید مجرب عنوان کرد و گفت: آشنایی و ارتقاء مهارت های اخلاقی، بهره مندی از محضر علماء، اساتید و کارشناسان مجرب اخلاق و تربیت اسلامی، حضور دائمی اساتید اخلاق در بین طلاب و ارائه گواهینامه پایان دوره از جمله مزایای این طرح می باشد.

حجت الاسلام متقی نژاد با بیان این مطلب که در کنار برنامه های اصلی، برنامه های جانبی فرهنگی، تربیتی و ورزشی نیز در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در دوره دوم طرح تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت» شهرستان بناب که در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) در حال برگزاری است، از حضور اساتید مطرح اخلاق کشوری نیز استفاده خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این طرح، دهم مردادماه سال جاری به کار خود پایان خواهد داد، اظهار داشت: در پایان دوره از تعدای از طلاب برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha