دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه، از برگزاری آیین افتتاحیه طرح تربیت اخلاقی "ضیافت ملکوت" طلاب، با حضور آیت الله اعرافی ، مدیر حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه حقانی قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  سید حسن حسینی، با اشاره به برنامه های تابستانی اداره آموزش دفتر امورتربیت اخلاقی، گفت: با توجه به اهمیت فراگیری مباحث اخلاقی، این دفتر دوره تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت » را در راستای ارتقاء و تعمیق کمی و کیفی فضائل اخلاقی طلاب تهیه و تدوین نموده است.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 3 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می شود، افزود: دوره ضیافت ملکوت امسال با محوریت دو موضوع زی طلبگی و مدیریت تربیت اخلاقی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی های طرح ضیافت ملکوت امسال نسبت به سال های گذشته تصریح کرد:  در طرح امسال از هر استان، 4 طلبه از یک مدرسه به همراه معاون تهذیب آن مدرسه حضور داشته و برای انتخاب طلاب نیز شرایط خاص علمی و اخلاقی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام  حسینی، آشنایی و ارتقاء مهارت های اخلاقی، بهره مندی از محضر علماء و مراجع، اساتید و کارشناسان مجرب اخلاق و تربیت اسلامی، حضور دائمی اساتید اخلاق در بین طلاب را از جمله مزایای این طرح عنوان و بیان داشت: برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع سبک زندگی طلبگی از دیگر برنامه های مهم این دوره خواهد بود؛ هم چنین درکنار برنامه های اصلی این دوره، برنامه های جانبی فرهنگی، تربیتی و ورزشی گوناگونی نیز درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که مرحله اول طرح  تربیتی و اخلاقی "ضیافت ملکوت" از 25 تا 31 تیرماه با حضور حدود 160 طلبه از سراسر کشور درمدرسه علمیه حقانی قم برگزار خواهد شد، یادآور شد: مراسم افتتاحییه این دوره روز شنبه 26 تیرماه سال جاری ساعت 8 صبح با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه حقانی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha