شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 355170
۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
حجت‌الاسلام یونس گلی

حوزه /دوره آموزشی تهذیبی میثاق طلبگی ، مخصوص متقاضیان ورد به حوزه ایلام ، در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهر ایلام آغاز شد.

  به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از ایلام، حجت‌الاسلام یونس گلی، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان ایلام، در حاشیه افتتاح این دوره  که صبح امروز در مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج)، برگزارشد،اظهارداشت: در این دوره آموزشی 110 نفر از متضایان ورود به حوزه  که در آزمون حوزه پذیرفته‌شده‌اند حضور دارند.

وی، بابیان اینکه این دوره آموزشی به مدت 10 روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این افراد بعد از طی مراحل آزمون، گزینش، مصاحبه و تحقیق محلی برای شرکت در این دوره دعوت شدندتا با حضور اساتید اخلاق حوزوی، آموزش‌های لازم را برای آمادگی در خصوص حضور در حوزه‌های علمیه کسب کنند.

حجت‌الاسلام گلی، یادآور شد: آداب اسلامی، مباحث قرآنی، تصحیح نماز، احکام، برگزاری کارگاه مشاوره تحصیلی و پرسش و پاسخ، کلاس اخلاق و میثاق طلبگی، ولایت‌فقیه و پاسخ به شبهات،  برگزاری برنامه‌های ورزشی و تفریحی ویژه دوره تهذیب، پخش فیلم‌های دفاع مقدس و اخلاقی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و قرائت ادعیه از برنامه‌های این دوره آموزشی است.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان ایلام، گفت: همچنین در این دوره آموزشی حلقه‌های معرفتی برگزار  و نحوه مباحثه و درس خواندن طلاب با حضور اساتید برجسته حوزه به افراد حاضر در دوره آموزش داده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره ایجاد کردن فضای مناسب برای طلاب جدید، اجرای برنامه‌های اخلاقی برای طلاب و ارزیابی کردن افراد متقاضی ورود به حوزه  است که این دوره هرسال با ورود طلاب جدید برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha