دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه

حوزه/ کارگاه مشاوره مدیریت تحصیلی ویژه طلاب جدیدالورود سال تحصیلی ۹۵-۹۴ شرکت کننده در دوره میثاق طلبگی، در ایلام آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از ایلام، کارگاه مشاوره مدیریت تحصیلی با محورهای "عوامل موفقیت طلبه در تحصیل"، " مراحل و چگونگی برنامه ریزی" و " هدف گذاری"، ویژه طلاب جدیدالورود سال تحصیلی 95-94 شرکت کننده در دوره میثاق طلبگی، از صبح امروز به مدت 3 روز با حضور حجت الاسلام حسن عرب ساغری، استاد اعزامی از قم، در ایلام آغاز شد.

حجت الاسلام عرب ساغری با اشاره به عوامل موفقیت طلبه در تحصیل، گفت: در این محور به مباحث آشنایی با مهارت های مطالعه و اصول مطالعه، حضور فعال درکلاس، تمرکز حواس و فکر،بحث علاقه و انگیزه در بحث موفقیت و عوامل آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مراحل و چگونگی برنامه ریزی

وی، به محور دوم یعنی "مراحل و چگونگی برنامه ریزی" اشاره کرد و ابراز داشت: در این محور موضوعاتی در خصوص تعیین هدف و هدف گذاری، رعایت اولویت ها در برنامه ریزی، نظم و استقامت در مسیر طلبگی، سبک زندگی  صحیح و ... مورد بحث می باشد.

این کارشناس مشاوره در رابطه با موضوع هدف گذاری نیز گفت: در این محور در خصوص مباحثی چون داشتن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، شخصی بودن و قابل توضیح بودن هدف و تمایز ارزش ها از اهداف بحث خواهد شد.

حجت الاسلام عرب ساغری در پایان یادآور شد: طلاب مبتدی از طریق شرکت در کارگاه ها و کلاس های مختلف از سردرگمی های احتمالی  چه در بحث تحصیلی و چه در مباحثی دیگر رها می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha