شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان این مطلب که برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می کنند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، لزوماً برای مواقع بحران نیست؛ گرچه در بحران نمود آن بیشتر است؛ ولی این اقتصاد واقعیتی است که هر ملتی بتواند بر آن تأکید کرده و خود را با آن مأنوس کند، به پیروزی دست پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز، در دیدار مهندس امیر طیبی نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را راهکاری همیشگی برای رونق اقتصادی کشورها دانست.

*اقتصاد مقاومتی مختص به دوران بحران نیست

وی با بیان این مطلب که برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می کنند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، لزوماً برای مواقع بحران نیست؛ گرچه در بحران نمود آن بیشتر است؛ ولی این اقتصاد واقعیتی است که هر ملتی بتواند بر آن تأکید کرده و خود را با آن مأنوس کند، به پیروزی دست پیدا می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به اقتصاد مقاومتی پیش از پیشرفت، ابراز داشت: چینی ها، فرانسوی ها، آلمانی ها، امریکایی ها و برخی کشورهای توسعه یافته که درگذشته در شرایط امروزی نبودند، با اقتصاد مقاومتی به جایگاه کنونی دست یافته اند.

امام جمعه قم با اشاره به وجود گسترده محصولات چینی در سراسر جهان گفت: امروزه در اوج گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی، محصولات کشور چین از صنایع خرد و کلان در جهان نفوذ یافته و به ایران نیز آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که برای استفاده مردم از تولیدات داخلی، کار فرهنگی تنها گوشه ای از تأثیرگذاری را دارد، خاطرنشان ساخت: مردم با فشار تحریم، فعالیت های رسانه ای، توصیه و از این قبیل فرهنگ سازی ها، تنها تا حدودی با اقتصاد مقاومتی همراهی می کنند؛ اما بخش عمده تأثیرگذاری بر اساس نیازهایشان است که تولیدات ایرانی باید با ساز وکارهای اقتصادی مناسب به آنان پاسخ دهد.

*از عرصه های پیشرفت در دنیا الگوبرداری کنیم

وی با تأکید بر الگوبرداری از عرصه های پیشرفت در دنیا، تصریح کرد: افزودن بر همت ملی، توجه به عرصه های مدنظر مردم، از مباحثی است که باید به آن توجه شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این مطلب که تعهد نسبت به تولیدات و محصولات، از شاخصه های کشورهای پیشرفته است، اظهار داشت: دعوت و تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی زمانی تأثیرگذار خواهد بود که صنعت کشور نسبت به تولیدات خود اهتمام و تعهد داشته باشد.

*تولیدکنندگان بر کیفیت محصولات خود بیافزایند

امام جمعه قم تأکید کرد: ما از تولیدات داخلی حمایت کرده و به تولیدکنندگان توصیه می کنیم که کیفیت محصولات خود را تقویت کنند تا مردم نیز به سمت استفاده از تولیدات داخلی گرایش یابند.

قابل ذکر است؛ در ابتدای این مراسم، مهندس امیر طیبی نژاد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم اظهار داشت: 96 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهند؛ چراکه در صنعت جهان، صنایع کوچک نقش بسزایی در اقتصاد کشورها دارند،

وی ادامه داد: امروز سرمایه گذارانی که در عرصه اشتغال و صنعت حضور دارند، ضمن اینکه موجب رونق اقتصاد کشور می شوند، نقش زیادی نیز در اشتغال زایی ایفا می کنند؛ امروزه بزرگترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی به دلیل وجود بیکاری است، توسعه سرمایه گذاری، موجب توسعه اشتغال شده و از بروز این آسیب ها جلوگیری خواهد کرد.

 انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha