چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرضا

حوزه/ این کارشناس حوزوی با اشاره به ورود هجمه های دشمنان به حوزه های علمیه، گفت: امام راحل(ره) فرمودند که تلاش دشمن بر نفوذ و تخریب یک مکان، نشان دهنده اثرگذاری آن است؛ پس هنگامی که مشاهده می کنیم دشمن قصد نفوذ بر حوزه های علمیه را دارد، به دلیل اثرگذاری روحانیت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»،در اصفهان، با اشاره به تأثیر وجود حوزه های علمیه در شهرستان ها، اظهار داشت: رفت آمد طلاب در اجتماعات مردمی و انتخاب اشخاص بومی برای اداره حوزه از اثرات وجود حوزه های علمیه در شهرستان ها می باشد.

وی ادامه داد: وجود عالمان فاضل در محلات و روستاها، مردم را متدین بار آورده که از اثرات حوزه های علمیه می باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرضا ابراز داشت: متأسفانه مردم روستاهایی که فاقد روحانی است، نسبت به مسائل دینی، از اطلاعات پایینی برخوردار هستند، لذا می طلبد مسئولان امر حوزه، در این خصوص اقدامات مؤثری انجام دهند.

*اقامه نماز جماعت در تمام مدارس شهرضا

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اقامه نماز جماعت در تمام مدارس آموزش و پرورش شهرضا، خاطرنشان ساخت: وجود حوزه های علمیه در تربیت دینی مردم؛ نه تنها در شهرستان ها؛ بلکه در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هرجایی که دارای حوزه علمیه است مردم آن منطقه ولایتمدار و متدین هستند.

*هجمه های دشمنان به حوزه، نشان دهنده اثرگذاری روحانیت است

وی با اشاره به ورود هجمه های دشمنان به حوزه های علمیه، گفت: امام راحل(ره) فرمودند تلاش دشمن بر نفوذ و تخریب یک مکان، نشان دهنده اثرگذاری آن است؛ پس هنگامی که مشاهده می کنیم دشمن قصد نفوذ بر حوزه های علمیه را دارد، به دلیل اثرگذاری روحانیت در جامعه است.

 امام جمعه شهرستان شهرضا در ادامه به وضعیت حوزه های علمیه این شهرستان اشاره و تصریح کرد: این شهرستان دارای 6 حوزه علمیه است که یکی از این مدارس به خواهران طلبه اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی  اظهار داشت: دو مدرسه علمیه شهرضا زیرنظر حوزه علمیه اصفهان و مابقی تحت نظارت حوزه علمیه قم می باشند.

*تحصیل 450 طلبه در مدارس علمیه شهرضا

وی در پایان با اشاره به تحصیل 450 طلبه در مدارس علمیه شهرضا، ابراز داشت: باید اقدامات تربیتی برای ائمه جمعه و جماعات شهرستان ها انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha