دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 355810
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کریمی فر - لرستان

حوزه / مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از حضور بیش از ۸۵۰ امام جماعت در مدارس استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان، امروز در بیست و سومین کنگره قرآنی استعدادهای درخشان غرب کشور در مدرسه زینبیه(س)، خرم آباد با اعلام این خبر گفت: حضور ائمه جماعات و مبلغان چه روحانی و چه فرهنگی، نشان از اجرای برنامه‌های جدی سازمان آموزش و پروش برای ارتقای توسعه فرهنگ دینی، پرورشی و همچنین تقویت فرهنگ نماز در بین دانش آموزان دارد.

کریمی فر، با اشاره به اینکه در استان لرستان برای سال تحصیلی آینده این آمار مبلغ در مدارس ۲۰درصد افزایش می یابد افزود:حضور مبلغان و روحانیون در مدارس می‌تواند نقش بسزایی در بالا بردن بینش و بصیرت دینی و اعتقادی دانش اموزان در مدارس ایفا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه امروز توجه به بینش و اعتقادی دانش‌آموزان با توجه به جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد یادآور شد: حیط، مدرسه و منزل سه رکن اساسی در تربیت دانش آموزان محسوب می شوند، لذا باید تلاش کنیم دانش آموزان خدا باوری را در زندگی خود اصل قرار داده و تربیت قرآنی را لازمه پیشبرد زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

کریمی فر، با اشاره به اینکه معلم حقیقی قرآن  خداوند است، اظهار داشت: برنامه‌های آموزش و پرورش با رویکرد اعتقادی و با محوریت آموزش و تفسیر قرآن و همچنین احکام و آموزه های دینی است.

وی، در پایان تقویت فرهنگ نماز در مدارس را نیز از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان برشمرد و بر برنامه ریزی‌های لازم برای نهادینه کردن فرهنگ نماز تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha