شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 373936
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
حجت الاسلام عابدین درویش پور رئیس ستاد اقامه  نماز لرستان

حوزه/ دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان از حضور بیش از ۷۰۰ امام جماعت در مدارس استان لرستان خبر داد.

حجت الاسلام عابدین درویش پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت :مبلغان خواهر و برادر در مدارس ،علاوه بر اقامه نماز جماعت، مروج فعالیت های احکام و مشاوره های فرهنگی و اجتماعی برای دانش آموزان نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مبلغان با برنامه های ستاد اقامه نماز بعنوان ائمه جماعات در دستگاه های دولتی ،دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای گسترش فرهنگ نماز تلاش می کنند افزود:ستاد اقامه نماز از همه طلاب و مبلغان برای گسترش و اجرای برنامه های فرهنگی جهت تعمیق فرهنگ نماز جماعت و اول وقت دعوت می نماید.

دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه های این ستاد با همکاری و مشارکت روحانیون برگزار می شود تصریح کرد:در اجرای نشست هایی با موضوع خانواده ،دانش آموز و دانشجو با موضوعات راهکارهای دعوت به نماز از ضریب نفوذ کلام روحانیون و مبلغان استفاده می شود.

حجت الاسلام درویش پور با بیان اینکه در طرح سلامت ستاد اقامه نماز ،با استقرار روحانی در بیمارستان ها تلاش شده در جهت تعمیق نماز و نقش آن در تامین سلامت روحی و روانی بیماران اقدامات موثری صورت گیرد خاطر نشان کرد:در این طرح مبلغان علاوه بر اقامه نماز جماعت پاسخگوی سولات عبادی بیماران و همراهان آنها نیز خواهند بود.

وی از همکاری مطلوب یاوران نماز در اجرای برنامه های فرهنگی این ستاد یاد کرد و افزود:در طرح یاوران نماز تعداد زیادی از روحانیون ،طلاب ،بازاریان و سایر اقشار حضور دارند و در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن نماز اول وقت گام بر میدارند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در پایان از طرح بازدید از مساجد و نماز خانه های بین راهی شهرها و محورهای مواصلاتی استان در آستانه سال نو خبر داد و یادآور شد:در این طرح که با همکاری برخی دستگاههای مروج فرهنگ نماز انجام می شود علاوه بر رسیدگی به بهداشت مساجد و نمازخانه های بین راهی، وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای اقامه نماز نیز تامین می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha