دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کریمی فر - لرستان

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: امسال ۶۰۰ روحانی بصورت مستمر از آغاز تا پایان سال تحصیلی، در مدارس استان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در لرستان، گودرز کریمی فر، در آستانه فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با تعامل خوب و مثبت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برای ارتقا تربیت اخلاقی دانش آموزان، امسال ۶۰۰ روحانی بصورت مستمر از آغاز تا پایان سال تحصیلی، در مدارس استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به این که حضور مبلغان در بین دانش آموزان علاوه بر اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه های مذهبی و بیان احکام، در ارائه مشاوره به دانش آموزان نیز موثر است، افزود: مبلغان با مشاوره و تبلیغ چهره به چهره، تلاش می کنند تا به سئوالات و شبهات نوجوانان و جوانان پاسخ دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر لزوم ارتقا تربیتی و اخلاقی آینده سازان جامعه، بیان داشت: بصیرت افزایی دینی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان از مهمترین اهداف حضور مبلغان و روحانیون در مدارس است.

کریمی فر با اشاره به این که در تربیت دانش آموزان سه نهاد خانواده، مدرسه و جامعه تاثیر بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تربیت اخلاقی در خانواده، مدرسه و محیط نیز از دیگر عوامل موثر در شکل گیری شخصیت دانش آموزان هستند، لذا برنامه ریزی های منسجم نیز باید برای تربیت در این محیط ها اندیشیده شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در استان ها، گفت: نهادینه ستزی تعلیم و تربیت دینی در مدارس از مهمترین اهداف این کمیته هاست و تلاش می شود مبلغان بتوانند در ارتقا بنیه اعتقادی دانش آموزان موثر باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به طراحی نقشه های شوم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، افزود: در این راستا مبلغان باید با بصیرت افزایی دینی و فرهنگی دانش آموزان، برای کاهش این هجمه ها تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha