سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد، مشکل امروز جامعه نفوذ سکولاریسم عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: افرادی به دنبال دموکراسی لیبرال هستند و به عنوان جریان سیاسی و حزب با زاویه می خواهند جریان سکولار ایجاد کنند. اینها همان بنی امیه و بنی عباس هستند و کسانی که امام صادق(ع) درباره آنها فرموند؛ «ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثه».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به ویژگی سیاسی امام صادق(ع) ابراز داشت: برای تبیین این بُعد، باید به دو رسالت پیامبر(ص) یعنی ارائه وحی الهی و ابلاغ دین و احکام آن و نیز مدیریت بشر توجه داشت که پس از رحلت ایشان تداوم این بُعد مدیریت توسط برخی از خط ولایت و امامت منحرف شد.

وی با اشاره به حدیث «ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثه»، ابراز داشت: مردم پس از پیامبر اکرم(ص) نماز می خواندند، جهاد می کردند و حج انجام می دادند اما امام ششم می فرمایند که این مردم مرتد شدند.

ارتداد مردم در بُعد مدیریتی رسالت

عضو مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: این ارتداد در مورد بُعد دوم رسالت رسول خدا(ص) بود و همه شگردها و برنامه هایی که بَعد از رحلت ایشان اجرا می شد بر این محور بود که رهبری سیاسی از رهبری دینی جدا شود.

وی افزود: بنابراین دیدگاه، مردم رهبری سیاسی جامعه را در زور، اسلحه و کاخ نشینی دانستند و امام باقر و امام صادق(ع) نیز با این شرایط، حرکت سیاسی را از حرکت و انقلاب فکری شروع کردند، زیرا اول باید مسئله اعتقادی و اندیشه ای درست شود و مردم بدانند که فقط اینکه فرد نیرومندی که در دل کاخ ها به عیاشی و شهوت رانی مشغول باشد، به عنوان سرپرست نخواهند بلکه مدیریت سیاسی جامعه باید در تداوم رسالت پیامبر(ص) باشد که آن فقط در مسیر امامت است.

سکولار خواهان امروز، بنی امیه دیروز

امام جمعه مشهد مشکل امروز جامعه را نفوذ سکولاریسم عنوان کرد و خاطر نشان نمود: افرادی به دنبال دموکراسی لیبرال هستند و به عنوان جریان سیاسی و حزب با زاویه می خواهند جریانی سکولار ایجاد کنند. اینها همان بنی امیه و بنی عباس هستند و همان کسانی اند که امام صادق(ع) درباره آنها فرموند؛ «ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثه».

وی با اشاره به روایتی که امام ششم در خصوص نداشتن پایگاه و نیرو برای قیام حضرت گفت: زراره از حضرت می پرسد که پایه اصلی ایمان کدام است که می فرمایند: «أَلْوِلایَةُ أَفْضَلُ، لاَِنَّها مِفْتاحُهُنَّ، وَ الْوالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیْهِنَّ»، یعنی اگر ولایت، قائم شد آن چهار پایه دیگر قائم و گرنه اثرشان را از دست می دهند.

*نماز بی ولایت مانع فحشا نمی شود

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه شاید در مدینه و مکه نماز با شکوه برگذار می شود و قرآن آن را «تنهی عن الفحشا و المنکر» می داند، گفت: با وجود این برگزاری نماز، اما در یمن به کشتار می پردازند. یعنی اگر ولایت در جامعه برپا نشود، تنها نماز خواندن و خم و راست شدن مانند یک فعالیت ورزشی، مانع فحشا و منکر نیست بلکه حاکمیت نماز جلوی فحشا و منکر را می گیرد که آن داشتن ولایت است.

وی افزود: شاهد زنده این که ولایت موجب می شود حتی انسان ها برای دفاع از دین جان دهند، این شهدای غواصی هستند که امروز 6 تن از گمنام های آنها بر دوش مردم مشهد شهید پرور تشییع شد.

امام ششم، امامی انقلاب ساز

امام جمعه مشهد با اشاره به افرادی که در یک گوشه نشسته اند و فقط عبادت می کنند، اظهار داشت: امام صادق(ع) امامی انقلاب ساز و انقلابی پرور می باشد، اینکه امروز دنیا در صدد مقابله با این امام همام بر آمده و جبهه اصلی اش در برابر شیعه امام صادق(ع) و براندازی آن است، نشانه همین امر می باشد.

وی افزود: امروز شیعه امام صادق(ع) همان قدر جان برکف است که شهیدان در دوران دفاع مقدس بودند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ظرفیت اجتماعی در مراسم عزاداری، گفت: ولایت امامان معصوم(ع) است که عشق خود را در دل های مردم جای می دهند.

برپایه این گزارش، مراسم اجتماع صادقیون صبح امروز در میدان شهدای مشهد با حضور باشکوه مردم آغاز شد و پس از تشرف برای عرض تسلیت به امام رضا(ع) و تشییع تابوت 6 شهید گمنام غواص، این مراسم با مرثیه سرایی مداح اهل بیت(ع) و سخنرانی آیت الله علم الهدی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha