یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تظاهرات بحرین

حوزه/ تنگ نظری رژیم آل خلیفه در دادن اختیارات قانونی به مجلس و ممانعت از مشارکت مردم در تصمیم گیری های سیاسی باعث شد کشور وارد دوره ای تاریک از سرکوب و خشونت و بازداشت انقلابیون و شکنجه و تبعید و نادیده گرفتن اصول قانون اساسی بشود و اکنون ربع قرن است که بحرین به این بلا گرفتار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، همزان با فرا رسیدن عید استقلال بحرین، جمعیت انقلابی "وعد" بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد استقلال بحرین از یوغ استعمار انگلستان پس از ده ها سال مبارزه مردم و فداکاری های آنها در راه رسیدن به استقلال و آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی رخ داد.

در این بیانیه آمده: تنگ نظری رژیم آل خلیفه در دادن اختیارات قانونی به مجلس و ممانعت از مشارکت مردم در تصمیم گیری های سیاسی باعث شد کشور وارد دوره ای تاریک از سرکوب و خشونت و بازداشت انقلابیون و شکنجه و تبعید و نادیده گرفتن اصول قانون اساسی بشود و اکنون ربع قرن است که بحرین به این بلا گرفتار شده است.

جمعیت وعد افزود: اکنون مردم بحرین با انقلاب مسالمت آمیز خود در فوریه 2011 یک نقطه عطف تاریخی را در زمینه مطالبه حقوق مشروع خود رقم زدند و خواستار تشکیل دولتی هستند که به دموکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان احترام بگذارد و با فساد اداری و مالی مبارزه کند و صلح و امنیت داخلی و ثبات اجتماعی را برای تمام شهروندان برقرار سازد.

جمعیت وعد در پایان خواستار احترام رژیم بحرین به حقوق بشر و معاهدات بین المللی خود و پایان دادن به حالت امنیتی و آزادسازی تمام انقلابیون دربند و ترک تبعیض شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha