پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت اتحاد و وحدت در کشور گفت : هیچ قدرتی، توان مقاومت در برابر اتحاد مسلمانان را ندارد .

به گزارش خبرگزای «حوزه»، از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، ظهر امروز در مراسم سالروز گرامیداشت حماسه پاوه که در این شهرستان برگزار شد با اشاره به حماسه آفرینی مردم پاوه در سال های اول انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی گفت: در آن سال ها امام خمینی(ره) با قاطعیت ایستاد و همه ایران یکپارچه شد؛ این ایران یکپارچه و ۸۰ میلیونی است که می تواند قدرتمند باشد و در مقابل دنیا بایستد.

وی در ادامه به سیاست دشمنان برای تجزیه و تقسیم کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: همین سیاست اول انقلاب نیز در ایران اتفاق افتاد اما ملت ایران با حمایت از منویات امام خمینی(ره) تمام این توطئه ها را خنثی کردند.

امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به استکبار جهانی و استعمارگرانی که قصد دارند بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کنند تا حکومت بر آنها آسان باشد گفت: اینها همان ها بودند که تحمل پاوه را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، خلق حماسه پاوه را نشان از بصیرت و آگاهی این ملت دانست و گفت: این حماسه نشان داد که مردم ما آگاه و با بصیرت هستند و این بینش را ما باید حفظ کنیم.

آیت الله علما، با اشاره به شخصیت شهید چمران که شخصیتی عالم و عارف و الگو بود، گفت: این شهید گرانقدر  برای حفظ این بصیرت و آگاهی، صندلی مجلس را رها کرد و به میدان آمد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: برگزاری این یادمانها و یادبودها  به خاطر این است که به این قضایای مهم تایید شود و این بینش و بصیرت ما حفظ و ارتقا یابد و امروز روز بیداری است و جوانان و مردم ما بیدار هستند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha