جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک تعامل، همفکری و همگرایی علمای شیعه و سنی، لازمه مقابله با خطر جریان های تکفیری است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که نامه اخیر شیخ الازهر به مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، حرکتی در مسیر در رفع سوء تفاهمات و تحکیم برادری در جهان اسلام است، گفت: بی شک برداشتن گام جدی از سوی شیخ الازهر در پاسخ به دعوت مرجعیت عالی شیعه به سمت تفاهم بیشتر و متقابل در دفع و کاهش خطر گروه های تکفیری نقش بسیار مهمی دارد و خود باعث تقریب و همگرایی بیشتر در سطح جهان اسلام می شود.

وی افزود: این مساله همچنین در ارتقای سطح امید در جوامع اسلامی تاثیرگذار است و به طرد و منفورترشدن گروه های تکفیری در بین مسلمانان کمک شایان توجهی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله العظمی مکارم در راستای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گام های بسیار ارزنده و بلندی برداشته اند ، ابراز داشت: به شکل متقابل نیز شیخ الازهر به دعوت و نامه این مرجع تقلید پاسخ داده و این زمینه تعامل و همفکری خوبی فراهم کرده است.

اسناد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که فتنه بزرگ گروه های تکفیری و خطری که در جهان اسلام با آن روبرو هستیم باعث شده که زمینه های اجلاس و همایش های بزرگ فراهم شود و این دعوت نیز در این راستا ارزیابی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha