دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار صالح هابیمانا سفیر روآندا در قاهره و با احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب گفت: مصر از طریق رود نیل با روآندا مرتبط است و دو کشور فرهنگ و تاریخ مشترکی دارند و زمینه روابط مشترک میان دو کشور وجود دارد و الازهر نیز از مهم ترین مراکزی است که همواره در راستای نزدیک شدن دو ملت تلاش کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته صالح هابیمانا سفیر روآندا در قاهره و مفتی سابق مسلمانان روآندا با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد و طرفین درباره راه های همکاری الازهر و روآندا گفتگو کردند.

احمد الطیب در این دیدار گفت: مصر از طریق رود نیل با روآندا مرتبط است و دو کشور فرهنگ و تاریخ مشترکی دارند و زمینه روابط مشترک میان دو کشور وجود دارد و الازهر نیز از مهم ترین مراکزی است که همواره در راستای نزدیک شدن دو ملت تلاش کرده است.

وی افزود: الازهر در مقابل تمام مسلمانان احساس مسئولیت می کند و برای حمایت از مسلمانان روآندا و پذیرش دانشجویان روآندایی در دانشگاه الازهر نیز آمادگی دارد.

از سوی دیگر سفیر روآندا نیز سلام رئیس جمهور کشورش را به شیخ الازهر ابلاغ کرد و گفت: الازهر جایگاه ویژه ای در قلوب مردم روآندا دارد و مردم روآندا دوست دارند فرزندانشان در مؤسسات الازهر آموزش ببینند تا با اسلام صحیح و معتدل آشنا شوند و بتوانند با دیگران همزیستی داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha