دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد الطیب

حوزه/ تصویر کودک سوری به نام آلان که به صورت در ساحل دریا افتاده بود، لکه ننگی ابدی بر پیشانی بشریت خواهد بود و تاریخ به یاد خواهد داشت که قدرت های بزرگ جهان چشم خود را بستند و ساکت نشستند تا میلیون ها انسان همنوع آنها با مرگ دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، احمد الطیب شیخ الازهر مصیبت غرق شدن کودک سوری در سواحل ترکیه را تسلیت گفت.

وی افزود: تصویر کودک سوری به نام آلان که به صورت در ساحل دریا افتاده بود، لکه ننگی ابدی بر پیشانی بشریت خواهد بود و تاریخ به یاد خواهد داشت که قدرت های بزرگ جهان چشم خود را بستند و ساکت نشستند تا میلیون ها انسان همنوع آنها با مرگ دست و پنجه نرم کنند.

الطیب تاکید کرد جامعه بین الملل و تمام سازمان های بین المللی باید برای جلوگیری از این مصیبت های دردناک برای میلیون ها آواره سوری کاری بکنند چون این آوارگان در هر دقیقه با مرگ روبرو هستند  و می خواهند از درگیری های سوریه فرار کرده و جایی برای زندگی راحت بیایند.

شیخ الازهر از تمام انسان ها خواست بیدار شوند و به فریاد کودکان و مظلومان پاسخ دهند.

وی افزود: جامعه بین الملل و کشورهای منطقه باید برای نجات صدها هزار آواره که منتظر مرگ هستند اقدامی فوری انجام دهند و ما از تمام جهان می خواهیم مرزهای خود را برای پناه دادن به این مردم بی گناه باز کنند و از تمام سازمان های خیریه نیز می خواهیم هرچه زودتر به داد آوارگانی برسند که میهن خود را از ترس جنگ رها کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha