دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357314
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
نشست کارگروه تخصصی پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ نشست کارگروه تخصصی پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، امروز با حضور نمایندگان مراکز تخصصی دو نهاد در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای این نشست علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و طرح و برنامه ستاد همکاری های حوزه علمیه وآموزش و پرورش به ارائه گزارشی از فعالیت این ستاد پرداخت.

 وی تدوین برنامه سالانه و به تصویب رسیدن برنامه های موجود را از فعالیت های این ستاد برشمرد و افزود: 11 برنامه در تفاهم نامه دو نهاد به تصویب رسید که اگرچه همه برنامه ها اجرایی نشد، ولی در این مدت برای به اجرا  در آمدن مصوبه ها، قدمهای خوبی برداشته شد، که جای تقدیرو تشکر دارد.

معاون پژوهشی و طرح و برنامه ستاد همکاری های حوزه وآموزش و پرورش با اشاره به اینکه از اسفند ماه گذشته کارگروه های تخصصی برای تدوین برنامه های امسال تشکیل شد، اظهار داشت: در این کارگروه ها مباحث به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که برنامه های اولویت دار که 7 برنامه بود در سال تحصیلی 94/ 95 مشخص و به اجرا گذاشته شود.

 رحیمی ابراز داشت: طراحی رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه، مشارکت حوزه در آسیب شناسی نظام آموزش و پرورش، تدوین سند چشم انداز و همکاری بر مبنای دیدگاه های رهبرمعظم انقلاب و اسناد بالا دستی، اولویت نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در¬ پایان نامه های سطح 3 و4، نظارت و ارزیابی بر فعالیت کمیته های انسانی، مشارکت حوزه در تولید کتاب درسی، راه اندازی حوزه علمیه فرهنگیان از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: توان مند سازی دانش آموختگان حوزه شاغل در آموزش و پرورش نیز از دیگر برنامه ها است و در حال حاضر 4 هزار و 112 مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش فعال هستند.

معاون پژوهشی و طرح و برنامه ستاد همکاریهای حوزه علمیه آموزش و پرورش با بیان اینکه انتظار از روحانیون در جامعه زیاد است، گفت: در این جلسه به دنبال تدوین سرفصلهای آموزشی برای برگزاری اردو های روحانیون شاغل در آموزش و پرروش و شناسایی اساتید توانمند برای تدریس هستیم.

رحیمی خاطر نشان ساخت: مرحله اول این دوره ها قرار است در اواخر اسفند ماه سال جاری در استانهای خراسان رضوی، فارس و چند استان دیگر برگزار شود.

خاطر نشان می شود: در ادامه این جلسه، نمایندگان از نهاد حوزوی مانند مراکز تخصصی دانش آموختگان، تبلیغ و آموزش های کاربردی و  نمایندگانی از آموزش و پرورش به بیان نظرات خود پرداختند و در نهایت سه سرفصل آموزشی مانند فرق و مذاهب، مدیریت فرهنگی و آسیب های فضای مجازی و استفاده از اساتید روحانی مجرب و توانمند برای این دوره ها به تصویب رسید.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha