یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اختتامیه اردوی فرهنگی جوانه های وحدت

حوزه/ هیچ کس حق توهین به مقدسات اهل تسنن را ندارد ، چرا که ما وحدت گرا هستیم و با وحدت می توان استقلال و پیشرفت کشور را پیگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرویان حسینی، در اختتامیه اردوی فرهنگی آموزشی جوانه های وحدت (دین یاوران) ویژه نوجوانان شیعه و سنی خراسان رضوی، دوره نوجوانی و جوانی را دوران نشاط، استقلال خواهی و منطق گرایی، حق باوری و ظلم ستیزی و دوران دین پذیری و تعالی طلبی بیان کرد.

وی ادامه داد: از برکات و افتخارات اسلام آن است که به جوانان و نوجوانان اهتمام ویژه ای داشته است، زمانی که پیامبر گرامی اسلام وارد مکه شدند یک جوان ۲۰ ساله را به عنوان فرماندار مکه انتخاب کردند، وقتی حضرت قبل از هجرت در مکه حضور داشتند، جوان دانشمند ۱۹ساله ای را به عنوان نماینده خود برای هدایت مردم به مدینه اعزام کرده و در اواخر عمر شریف نیز سپاه اُسامه جوان را تجهیز کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) با کودکان، نوجوانان و جوانان بیش از بزرگان و پیران انس و الفت داشتند، ادامه داد: ضمیر و ذهن نوجوان و جوان همانند سرزمین حاصل خیزی است که پذیرای ادب، ایمان، دانش و توانایی است و در دوران دفاع مقدس نیز شهید فهمیده ها با جانفشانی، برای حفظ اسلام و تقویت نظام اسلامی به مجاهدت پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تبیین دو گروه حق و باطل، اظهار کرد: گروهی با فکر و رفتار خوب، وحدت، ایمان و استقلال کشور را پیگیری می‌کنند و گروهی هم با رفتار و افکار انحرافی جایگاه و آبروی مسلمانان را در دنیا از بین می  برند.

این محقق حوزوی افزود: امروز در بین شیعیان و اهل تسنن دانشمندانی داریم که وحدت گرا و اهل وحدت بین مذاهب هستند، همچون احمد طیب رئیس الازهر مصر که چندی پیش گفته بود مذهب جعفری مانند مذهب حنفی است، آن هم یک مذهب در کنار مذاهب اسلامی است و من حاضرم پشت سر مراجع و علمای شیعه در عراق نماز جماعت بخوانم.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با اشاره به فتاوای مراجع عظام تقلید، علمای بزرگ و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ حرمت بزرگان و مقدسات اهل سنت، تصریح کرد: هیچ کس حق توهین به مقدسات اهل تسنن را ندارد ، چرا که ما وحدت گرا هستیم و با وحدت می توان استقلال و پیشرفت کشور را پیگیری  کرد.

وی با اشاره به مشترکات بین شیعه و اهل تسنن، افزود: قرآن کریم عرصه ای است که هم شیعه و هم اهل تسنن به آن اعتقاد دارند و خدا، قبله، پیامبر(ص) از مشترکات همه ما هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha