یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
روحانیون حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به برگزاري ۳۰ كرسي درس خارج در حوزه خراسان، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ استاد به تدريس دروس ۱۵ هزار طلبه در ۱۴۰ مدرسه سه استان خراسان اشتغال دارند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين اكبر فرجام، مدير حوزه علميه خراسان در حاشيه مراسم آغاز سال جديد تحصيلي اين حوزه، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به 21 هزار طلبه فعال اين حوزه، ابراز داشت: از اين تعداد، 15 هزار طلبه محصل هستند كه از امروز به صورت رسمي كار آموزشي خود را آغاز مي كنند.

وي با اشاره به برگزاري 30 كرسي درس خارج در حوزه علمیه خراسان، يادآور شد: در حال حاضر 600 استاد به تدريس دروس  15 هزار طلبه در 140 مدرسه علميه استان های سه گانه خراسان اشتغال دارند.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام افزود: با توجه به اين كه حوزه مشهد، حوزه مركزي محسوب مي شود، طلاب شهرستان ها، بعد از مقطعي، براي ادامه تحصيل به اين شهر يا قم هجرت مي كنند.

مدير حوزه علميه خراسان در ادامه، هدفگذاري، انگيزه و برنامه را سه اصل در مسير تحصيل عنوان و خاطر نشان كرد: رسالت اصلي حوزه هاي علميه تفقه در دين و انتقال آموزه هاي ديني به جامعه است و با اين نگاه بايد فعاليت كرد.

وي در پاسخ به سئوالي، با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري سال جاري را سال همدلي و هم زبانی دولت و ملت ناميده اند و قرآن نيز مايه اصلي همدلي را ايمان و اعتقاد مي داند، گفت: حوزه هاي علميه متولي فرهنگ رفتاري و گفتاري جامعه و مبلغان دين مهمترين عامل همدلي و همزباني هستند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha