دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بهرام پور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی اقبال عمومی خیره کننده و امکانات گسترده‌ای در حوزه ها وجود دارد که باید قدردان آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود بهرام پور، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، به مقایسه جایگاه طلبه و حوزه‌های علمیه قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب به دلیل شرایط نامساعد زمانه، هر فردی به‌راحتی نمی‌توانست وارد حوزه شود و مسیر طلبگی را طی کند، علاوه بر آن نیز حکومت پهلوی هم به‌شدت با علما و روحانیون مخالف بود و مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد می‌کرد؛ اما امروز به برکت جمهوری اسلامی نه‌تنها هیچ‌یک از این مشکلات وجود ندارد، بلکه اقبال عمومی و امکانات گسترده‌ای وجود دارد که باید قدردان آن بود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، وجود امکانات گسترده تحصیلی و شرایط مطلوب را یکی از شاخصه‌های مهم در موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: امروز نمی‌توان گفت که به دلیل بدی آب‌وهوا و کمبود امکانات نمی‌شود، درس خواند؛ چراکه درگذشته بسیاری از علمای بزرگ، بدون هیچ امکاناتی، چنان مراتب فضل و علم را طی کردند که امروزه نامشان در صدر بزرگان علم و فقاهت شیعی می‌درخشد.

وی با تأکید بر این‌که وظیفه شناساندن دین و احکام شرع به مردم بر عهده طلاب و روحانیون است، افزود: برای انجام این مهم باید ابتدا طلاب و روحانیون دین‌شناس ماهری باشند تا بتوانند دین و مسائل دینی را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به والدین طلاب، اظهار داشت: مسأله ازدواج به ‌موقع یکی از شاخصه‌های مهم در رشد طلبه است که اگر این مهم در زمان مناسب صورت گیرد؛ کمک بسیار زیادی به او خواهد کرد.

وی یادآور شد: ازدواج طلاب و هر جوان دیگری نه باید خیلی زود و نه خیلی دیر انجام شود؛ چراکه عدم اجرای به‌موقع این فریضه واجب الهی ممکن است آسیب‌های زیادی را به آنها وارد کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان با تأکید بر این‌که طلاب باید قدر جایگاه و موقعیت طلبگی را بدانند، تصریح کرد: این‌که طلاب در حوزه مشغول به تحصیل و خدمتگزاری به مکتب اهل بیت(ع) هستند، توفیقی عظیم است که باید شکر گذار این نعمت باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha