دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357567
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
طلاب جدید الورود

حوزه/ مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، سال تحصیلی خود را با ۱۱۰ طلبه در پایه های یک تا ۹ آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خوزستان، آیین آغاز به کار مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز استان خوزستان با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان، علمای بلاد، روحانیت شهر و خانواده‌های طلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در این مراسم به بیان جایگاه طلبه موفق در جامعه پرداخت و اظهار داشت: طلبه موفق آن فردی است که همه ویژگی‌های اصلی انسان مؤمن را دارا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌های انسان مؤمن، گفت: توجه جدی به نوع رفتار و عملکرد خویش در خانه و اجتماع بیرونی، دقت بر نوع گفتار، رعایت شدید محرمات و پرهیز از مکروهات، بخشی از ویژگی‌های انسان مؤمن است که یک طلبه باید بیش از هر انسان دیگری بدان اهتمام داشته باشد.

حجت‌الاسلام سامی منصوری، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) این شهرستان، هم در ادامه این برنامه، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مدرسه، گفت: برای بهبود و ارتقاء فعالیت‌های مدرسه، اقداماتی اساسی و کلیدی را در پنج بخش «علمی»، «تهذیبی-اخلاقی»، «تبلیغی»، «فرهنگی-ورزشی» و «زیربنایی» انجام دادیم.

وی از راه‌اندازی آیین نامه جدید آموزشی مدرسه خبرداد و گفت: این آیین نامه داخلی صرفاً در مباحث آموزشی و رشد علمی طلبه بوده و در آن دقیقاً مشخص‌شده که یک طلبه پایه اگر بخواهد یکی‌یکی مراحل موفقیت در مسیر طلبگی را طی کند، به چه نکات و شاخصه‌هایی باید توجه کند و چه اقداماتی را نیز باید انجام دهد.

 همچنین در بخش پایانی این مراسم، جلسه‌ای جداگانه با خانواده‌های طلاب برگزار شد که در آن توضیحاتی در رابطه با نحوه عملکرد والدین با فرزندان طلبه خود ارائه گردید.

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز دارای ۱۱۰ طلبه از پایه‌های ۱ تا ۹ می‌باشد که إن شاءالله در سال تحصیلی جدید قرار است ۲۰ نفر دیگر به تعداد طلاب مدرسه افزوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha