دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام آیتی

حوزه/ اگر ما خود را به زبان روز مجهز کرده و اسلام ناب را در اقصی نقاط دنیا ترویج دهیم، شاهد بروز پدیده هایی همچون داعش که بلای جان مردم بی دفاع کشورهای اسلامی شده اند، نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین آیتی، از اساتید اخلاق حوزه خوزستان، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام زاده فضل(ع) بهبهان، با تأکید بر این که خدمتگزاری در دستگاه امام زمان(عج) توفیقی است که نصیب هر انسانی نمی شود، اظهارداشت: حوزویان باید خود را سرباز امام زمان(عج) بدانند و  با تمام وجود به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنند.

وی ادامه داد: اهتمام جدی طلاب به درس و بحث طلبگی و دوری از مسایل حاشیه ای، کمک فراوانی به رشد علمی آنان می کند، لذا اساتید باید به این مسایل توجه ویژه ای داشته باشند.

این استاد حوزه، به فرازی از زیارت جامعه کبیره «آخِذٌ بِقَوْلِکُمْ عَامِلٌ بِأَمْرِکُمْ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ زَائِرٌ لَکُمْ لائِذٌ عَائِذٌ» اشاره و تصریح کرد: اگر چه عمل به این فراض بر همه لازم است، اما بیش از همه طلاب باید خود را موظف به اجرای این مهم کرده و بدان جامه عمل پوشانند.

وی، به غنای فکری مذهب تشیع و نفوذ برخی تفکرات انحرافی در میان مردم اشاره کرد و بیان داشت: اگر می بینیم که داعش این گونه در منطقه جولان می دهد، تنها به دلیل فقر فکری و اعتقادی آنها نسبت به موازین اصیل اسلامی و کم کاری علمای اسلام است؛ اگر ما خود را به زبان روز مجهز کرده و اسلام ناب را در اقصی نقاط دنیا ترویج دهیم، شاهد بروز پدیده هایی همچون داعش که بلای جان مردم بی دفاع کشورهای اسلامی شده اند، نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین آیتی در پایان با تأکید بر لزوم به روز بودن طلاب در عرصه های گوناگون علمی-بصیرتی، گفت: اگرچه اخلاق رکن اصلی در حوزه علمیه است، اما آگاهی و اطلاع از شرایط زمانه، یکی دیگر از خصوصیات طلبه موفق است که باید به آن اهتمام ورزد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha