دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علیمه خوزستان، به برنامه ریزی دشمن برای توقف حرکت رو به رشد حوزه های علمیه، اشاره کرد و گفت:‌ دشمن برای حوزه های علمیه برنامه های ویژه طراحی کرده تا در فعالیت های آن اخلال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام محمد بزرگیان، در جلسه هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، بر لزوم بررسی راهکارهای ارتقاء سطح معنوی مدارس تأکید کرد و گفت: هدف اساسی طلاب برای ورود به حوزه علمیه تقرب الی الله بوده و بدین دلیل نیز معاونت تهذیب حوزه های علمیه باید برنامه ریزی دقیقی جهت زمینه سازی دسیابی طلاب به این مقوله مهم داشته باشد.

وی، حوزه های علمیه را بهترین مسیر تقرب الهی خواند و افزود: راه های دستیابی به تقرب الهی منحصر به حوزه نیست، اما حوزه های علمیه مسیری نورانی و جاده ای هموار به سوی تعالی و قرب الهی است که طلاب باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح سعی در استفاده همه جانبه از برنامه ها و فعالیت های این حوزه باشند.

وی افزود: ‌همان گونه که در مسیر حوزه می توان با سرعت بیشتری مراحل کمال را طی و آیه «و سارعوا الی مغفره من ربکم» را عینیت بخشید، باید به همان اندازه نیز مراقب بود تا خدایی ناکرده آسیبی گریبان گیر طلاب نشود؛ چرا که اگر در بدنه حوزه انحرافی شکل پذیرد، لطمات بسیار زیادی بر جامعه وارد خواهد شد و این مسأله ای بسیار مهم بوده که معاونان تهذیب مدارس باید بدان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام بزرگیان با اشاره به نقش معاونت تهذیب مدارس علمیه در شکل گیری و ارتقای فعالیت معنوی مدارس علمیه، بیان داشت:‌ وظیفه ما ایجاد فضای معنوی و زمینه سازی جهت تعالی طلاب علوم دینی است و با توجه به انگیزه بالای تهذیب نفس در طلاب،‌ باید بر این مقوله تامل جدی داشت تا مبادا دچار خسران شویم.

معاون تهذیب حوزه علیمه خوزستان، به برنامه ریزی ویژه دشمن جهت متوقف کردن حرکت رو به رشد حوزه های علمیه، اشاره کرد و گفت:‌ دشمن برای حوزه های علمیه به ویژه حوزه خوزستان که در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی زبانزد است برنامه ای ویژه طراحی کرده تا در فعالیت های آن اخلال ایجاد کند.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این نشست، معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان به بیان راهکارهای عملی جهت تقویت فعالیت های معاونت تهذیب مدارس پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha