یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم شهادت امام جواد(ع) در حوزه بوشهر

حوزه/ باور به خدای متعال و بهره گیری از معارف غنی اهل بیت(ع) برای هر موضوع و مسأله ای ارزشمند و نردبانی برای رسیدن به سعادت ابدی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر،حجت الاسلام اسعد نصاری استاد حوزه علمیه بوشهر، در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جواد(ع)، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به زندگانی پیشوای نهم شیعیان، گفت: در زمان حکومت بنی عباس با انجام دسیسه هایی قصد داشتند به ائمه(ع) ضربه بزنند، به این صورت که درهای علمی جهان را گشودند و هدف حکومت بنی عباس از هدف آنان فائق آمدن بر قدرت علمی ائمه بود و اگر تاریخ را نگاه کنیم می بینیم که ترجمه کتب از همان زمان شروع شد.

سخنران این مراسم، در ادامه، بالاترین معجزه اهل بیت(ع) را کلام آنها عنوان کرد و با اشاره به خدمات امام جواد(ع) ابراز داشت: این امام همام خدمت ارزنده ای به جامعه بشریت کرد و آثار و ارشادات آن تا به امروز زنده است.

وی بیان داشت: امام جواد(ع) در محافل علمی حضور داشت و با وجود فشارهایی که در آن زمان به ایشان روا می شد اما  شاگردان و و دانشمندان زیادی را تربیت کرد.

استاد حوزه علمیه بوشهر، با بیان این که حداقل 107 دانشمند تمام عیار توسط این امام تربیت و تحویل جامعه شد، تصریح کرد: این نشان می دهد که این انسان در بدترین شرایط بهترین نتیجه را به دست آورده است.

حجت الاسلام نصاری، یکی از تربیت شدگان مکتب امام جواد(ع) را مرحوم ذکریا بن آدم عنوان کرد و گفت: قبر این شخصیت والامقام در قبرستان شیخان شهر مقدس قم است و در حال حاضر بسیاری از مردم و بزرگان حاجات خود را از این مرحوم می گیرند.

سخنران این مراسم ادامه داد: هرکسی در سیره اهل بیت(ع) و تعالیم آنها قرار گیرد از برکت آنها بهره‌مند می شود و امام جواد(ع) این برکات را چینش کرد تا شهرهایی همچون قم برای ارائه خدمات علمی آماده شود.

وی، یکی دیگر از برکات امام نهم شیعیان را کلام آن حضرت دانست و خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: طلاب نباید کلام اهل بیت (ع) را دست کم گیرند، چرا که یک کلمه از اهل بیت(ع) می تواند تفسیرهای بسیاری داشته باشد.

این استاد حوزه، اعتماد به خداوند متعال را راه رسیدن به تعالی و تکامل عنوان کرد، و اظهار داشت: باور به خدا برای هر موضوع و مسأله ای ارزشمند و نردبانی برای رسیدن به سعادت است.

حجت الاسلام نصاری گفت: اگر دوستی دارید که عیب های شما را می بیند، اما هیچ تذکری نمی دهد، بدانید او دشمن شما است در همین باب از امام صادق(ع) روایت شده که «دوست انسان کسی است که عیب انسان را بگوید» و نیز می فرماید«اگر چنین رفیقی دارید که عیب های شما را تذکر نمی دهد از آن فاصله بگیرید».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha