شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جواد

حوزه/ حضرت جواد(ع) هیچ گاه تسلیم ظلم و ستم نشدند و حاضر بودند در این راه سختی های زیادی را تحمل کنند و همین سیره ایشان الگوی ما شیعیان است که با حریت اعتقادات و مبانی خود را مطرح و از آنها دفاع کنیم.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: این امام همام همانند جد بزرگوارشان پیامبراکرم(ص) به اخلاق نیکو و حسنه آراسته بودند.

وی با اشاره به این که امام جواد(ع) همانند سایر ائمه(ع) الگوی کامل تقوا و نمونه ی بارزعبادت و بندگی بودند، بیان داشت:حضرت در برخورد با دوست و دشمن گشاده رو بود و همین عامل باعث جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که سازش و نرمخویی با دوستان و شیعیان از دیگر صفات امام جواد(ع) بود، افزود: حضرت هیچ گاه تسلیم ظلم و ستم نشدند و حاضر بودند در این راه سختی های زیادی را تحمل کنند و همین سیره ایشان الگوی ما شیعیان است که با حریت اعتقادات و مبانی خود را مطرح و از آنها دفاع کنیم.

حجت الاسلام موسوی، شکیبایی و بردباری را از دیگر ویژگی های پیشوای نهم برشمرد و تصریح کرد: ایشان در مقابل سختی ها و گرفتاری های روزگار بردبار بودند و در چنین شرایطی هرگز آشفته و مضطرب نمی شدند و با توکل به خدا چاره ی مشکلات را می یافتند.

وی با اشاره به این که امام جواد(ع) در دفاع از اصول و مبانی دینی موضع گیری های اساسی و شجاعانه داشتند، خاطر نشان کرد: حضرت با دلایل علمی و متقن، جواب سئوالات و شبهات مخالفان را می دادند.

این کارشناس مذهبی، خدمت به مردم و نیکوکاری را از دیگر خصایص اخلاقی امام جواد(ع) ذکر کرد و ادامه داد: اگر چه در دوره ی امامت حضرت، جامعه اسلامی گرفتار چالش های عقیدتی بود، اما امام(ع) در میدان رقابت علمی و سیاسی شکست ناپذیر بود و در مقابل فرقه های گوناگون و شبهاتی که آنها ترویج می دادند، با استدلال می ایستاد.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: جوانان مشتاق اهل بیت(ع) باید از فرصت جوانی بهره گرفته و در مسیر کسب علم و دانش و معنویت قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha