شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان این که خانواده‌ها در خواستگاری‌ها نباید مسائل اقتصادی و مالی را در اولویت قرار دهند گفت: به جای اینکه سؤال اول از خواستگارها مسکن و شغل آنها باشد باید از اعتقادات آنها سؤال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: اسلام برای اینکه جامعه از فساد و فحشا در امان بماند توصیه به ازدواج کرده است و طبق فرموده پیامبر(ص) ازدواج سنت است و کسی که ازدواج کند نصف دینش را به دست آورده است.

وی بیان کرد: آنچه که از دوران پیامبر(ص) در می‌یابیم این است که در ازدواج بیشتر بر جنبه‌های معنوی آن توجه می‌کردند و سعی می‌کردند که به جوان‌ها پس از ازدواج کمک کنند تا روی پای خود بایستند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ابراز داشت: امروزه اینگونه رسم‌ها در جامعه در حال کمرنگ شدن است و در بعضی از مواقع اگر دو جوان به تفاهم برسند این خانواده‌ها هستند که بر اساس فرهنگ چشم و هم چشمی می‌گویند که باید با فلان شخص ازدواج کنی که موقعیت اقتصادی بهتری در جامعه دارد.

وی بیان کرد: شیرینی زندگی در این است که دختر و پسر در کنار هم زندگی خود را بسازند و مسکن خود را تهیه کنند و اگر بناست کسی که به خواستگاری برود ماشین و خانه داشته باشد سن ازدواج خود به خود بالا خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان با بیان اینکه خانواده‌ها در خواستگاری‌ها نباید مسائل اقتصادی و مالی را در اولویت قرار دهند گفت: به جای اینکه سؤال اول از خواستگارها مسکن و شغل آنها باشد باید از اعتقادات آنها سؤال کرد.

وی با اشاره به اینکه سن بلوغ در جامعه پائین آمده ولی سن ازدواج بالا رفته است اذعان داشت: این شرایط برای جامعه بسیار خطرناک است و تنها راه مقابله با این وضعیت فرهنگ‌سازی در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) شعار "یک شب هزار شب نمی‌شود" را که امروزه بسیار مرسوم شده است را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در معصیت خدا اینگونه نیست و گاهی ممکن است تمام اعمال نیک انسان با لحظه‌ای گناه از بین برود.

وی تصریح کرد: روز اول زندگی را باید مبارک آغاز کرده و همان‌طور که پیامبر(ص) دستور داده‌اند عمل کنیم و پا روی ارزش‌ها نگذاریم.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: زندگی‌ای که با کارهای خلاف شروع شود معلوم نیست که مبارک باشد و نسلی که روی کار می‌آید چگونه نسلی شود!

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha