دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نیشابوری امام جمعه آشتیان

حوزه/ امروز متاسفانه شاهد هستیم ، دختران در شب عروسی شان و در قامت عروس ، تقید کمتری به حجاب و عفاف داشته و بعضا به قدری بی حجابی ها را به نمایش می گذارند که مراسم آنها به طور کلی خارج از فضای اسلام و دین برگزار می گردد.

حجت الاسلام نیشابوری ، امام جمعه آشتیان، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) اظهارداشت:  تمام دوران زندگي  به خصوص مراسم ازدواج امام علي (ع) و حضرت زهرا (س) الگويي است براي كساني كه مي خواهند در دنيا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با بیان اینکه ازدواج امام علي (ع) و حضرت زهرا (س) دارای ویژگی های خاصی است، افزود: اولین ویژگی این ازدواج آسمانی، این است که  طرفین این اتفاق مبارک هر دو معصوم بوده و همین عصمت آنها باعث شده به الگویی قابل اطمینان برای همگان تبدیل گردد.

حجت الاسلام نیشابوری، ادامه داد: ساده برگزار شدن ، دومین ویژگی این مراسم بود که حتی جهیزیه واقلام و وسایل زندگی که حضرت فاطمه (س) داشتند بسیار مختصر ودر حد مردم تهیدست بود که این مسئله مهمی است و جوانان وبانوان ما باید قناعت و ساده زیستی، این روش زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، امری که متاسفانه  در جامعه امروز ما بسیار کمرنگ است.

وی ، حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) را دیگر ویژگی و شاخصه مهم این پیوند آسمانی عنوان و گفت: امروز متاسفانه شاهد هستیم ، دختران  در شب عروسی شان و در قامت عروس ، تقید کمتری به حجاب و عفاف داشته و بعضا به قدری بی حجاب ها را به نمایش میگذارند که مراسم آنها به طور کلی خارج از فضای اسلام و دین برگزار می گردد.

این استاد حوزه آشتیان، تصریح کرد: جامعه امروز ما  در زمینه ازدواج از آموزه های دینی بسیار دور شده و ما نیازمند تغییر نگرش کلی از سوی والدین و جوانان هستیم .

وی بیان داشت: امروز عده ای تصور می کنند اگر  مراسم های ازدواج با تشریفات و تجملات بسیار برگزار گردد، آن ازدواج دوام بسیار خواهد داشت در صورتیکه اینگونه نبوده و ما در ازدواج حضرت علی (ع)  و حضرت فاطمه می بیینم که چگونه این ازدواج ساده دوام خوب داشته و زوجین به معنای واقعی کلمه همدیگر دوست داشته وبرای هم از جانشان می گذشتند؛ ثمره این ازدواج هم تولد و تربیت فرزندانی بود که رهبران دینی جامعه شده و جامعه بشریت تا قیامت متحول کردند.

حجت الاسلام نیشابوری، در پایان تاکید کرد: ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات، نياز روز جامعه ماست و بايد در بازخواني داستان ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) براي جامعه تلاش بسياري انجام شود.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha