دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد الشیخ - سوریه

حوزه/ هزاران تروریست شب گذشته حمله ی گسترده ای به این دو شهرک از دو محور صواغیه( شمال شرقی) و دیرالرغب(جنوب غربی ) به مواضع رزمندگان مقاومت اسلامی مردم این دو شهرک اغاز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از 6ماه و نیم است که  مناطق شیعه نشین و شهرک هایی مانند فوعه و کفریا در شمال سوریه و شهر ادلب مورد تهاجم شدید جبهه النصره وابسته به القاعده قرار گرفته و این مناطق در یک حصر وحشیانه قرار گرفتند .تخریب چشمه های آب، منع ورود مواد غذایی و داروهای مورد نیاز ساکنان شیعه این دو شهر را در معرض وقوع فاجعه انسانی قرار داده است.

محمد الشیخ کارشناس اهل سوریه و از اهالی فوعه و کفریا و برادر و فرزند شهید در گفت و گو با خبر گزاری حوزه درباره آخرین و جدیدترین  اخبار رسیده از دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا  گفت: سرانجام با رسیدن کاروان کمکی نیروهای گروه جندالاقصی به شهر ادلب شمال سوريه با هدف حمله کردن به دو شهرک شیعه نشین فوعه وكفريا این کاروان با گروهای جبه النصره و احرار الشام والجيش الاسلامي به اضافه هزاران تروریست شب گذشته  حمله ی گسترده ای به این دو شهرک از دو محور صواغیه( شمال شرقی) و دیرالرغب(جنوب غربی ) به مواضع رزمندگان مقاومت اسلامی مردم این دو شهرک اغاز شده است.

وی ادامه داد: بارانی از راکتهای دست ساز و توپ بر سر مدافعین فوعه و کفریا  فرود می آید. تاکنون  9 حمله انتحاری با نفربر و تانک به مواضع رزمندگان گزارش شده است.

واکنش مدافعان شهرک الفوعة و کفریا

کارشناس اهل فوعه ادامه داد: از طرف مقابل مدافعان شهرک الفوعة وكفريا موفق شدند با منفجر کردن 3 تانک و 5 تا از خودروهای انتحاری و یک نفربر قبل از ورود به شهر فوعه و اسیر کردن 10 نفر و کشتن دهها تن از تروریستهای جبهة النصره با تروریست ها مبارزه کنند.

کارشناس سوری گفت: شب گذشته  ﺑﻪ ﻧﻘﻞ اﺯ ﻣﺪاﻓﻌﻴﻦ فوعه و کفریا  ﭼﻬﺎﺭاﻧﺘﺤﺎﺭﻱ ﻗﺒﻞ اﺯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ آنها را مورد هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: دریک گزارش اولیه از شب گذشته  تاکنون بیشتر از هزار وچهارصد ﮔﻠﻮﻟﻪ ﺗﻮﭖ و ﺧﻤﭙﺎﺭﻩ ﺑﻪ مرم این ﺩﻭ ﺷﻬﺮﻙ ﺷﻠﻴﻚ ﺷﺪﻩ وسبب شهید شدن سی ودو نفر وبيشتر از هشتاد نفر زخمی و همچنین زیر آوار ماندن چند خانواده شده است .این حملات سنگین وحشیانه به مردم مظلومه این دو شهرک همچنان ادامه دارد.

اسامی شهداء امروز فوعه و کفریا عبارتند از:

صبحي قاسم طربيخ

محمد يحيى الحسن

إبراهيم جواد علوش

حسين فاضل بوش

رغد يوسف الحسين

سليمان عبد الله سليمان

محمد احمد ياسين

ماهر محمد علي عيد

حسين الشيخ

احمد محمدحلاق

محمد اسماعيل كردي

زاكي احمد زين الدين

عبدالرزاق خضير

مالك قرباش

مهدي ناصيف جمال الدين

سميركرمبي

حسن ياسين زين العابدين

.قاسم حسين طربيخ-طفل

هادي حسين طربيخ-طفل

مهدي حسين طربيخ

علي عبد الله كريم

يوسف أحمد حجازي

أحمد توفيق الحسين

فوزي سليمان

أسعد محمود الحسين

زهراء حج موسى

سحر أحمد سعيد

أحمد ابراهيم حج موسى

زين حج موسى

مريم حج موسى

لانه حج موسى

محمد إبراهيم عيد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha