یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مردم سوریه

محمد الشیخ کارشناس سوری گفت: شرایط فوعه و کفریا بسیار آشفته است و هیچ کمکی برای بیماران نرسیده، بیماریهای خطرناک مانند سرطان کبد، و انواع سرطان ها به همراه کمبود دارو وغذا شرایط مردم این دو منطقه را بحرانی کرده است .

محمد الشیخ کارشناس سوری با اشاره به تحولات سیاسی در منطقه با موضوع سوریه و همکاری مشترک ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: همکاری جدید میان ایران و روسیه و ترکیه  مارا نسبت به حل این بحران تا حدودی خوش بین کرده به طوری که صفحه جدیدی در مبارزه با تروریسم آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای همین همکاری جنگنده های روسیه به مواضع  تروریست ها در سوریه حمله کردند و این تحولات نشان دهنده این است که صفحه جدیدی در حل سیاسی بحران سوریه باز می شود.

طرح آمریکا برای تجزیه منطقه

کارشناس سوری با اشاره به حملات ارتش سوریه در الحسکه گفت: در حال حاضر ایران، سوریه و ترکیه مواجه با خطری در منطقه به نام  نقشه تجزیه سوریه و کل منطقه از سوی آمریکایی ها هستند از این رو آمریکا برای اجرای تقسیم سوریه  از کردهای سوریه دفاع می کند در مقابل نیز همکاری جدید بین ایران، سوریه و ترکیه برای نجات وضعیت منطقه شکل گرفته که به نفع سوریه است و این همکاری جدید بین ایران و ترکیه بعد از کودتای شکست خورده در این کشور، منطقه را به سمت مرحله جدید و پایان جنگ در سوریه پیش می برد.

مردم فوعه و کفریا با مرگ دست و پنجه نرم می کنند 

الشیخ با اشاره به وضعیت دو شهر محاصره شده فوعه و کفریا گفت: شرایط  فوعه و کفریا بسیار آشفته است و هیچ کمکی برای بیماران نرسیده، بیماریهای خطرناک مانند سرطان کبد، و انواع سرطان ها به همراه  کمبود دارو وغذا شرایط مردم این دو منطقه را بحرانی کرده است .

وی با بیان اینکه مردم فوعه و کفریا با مرگ دست و پنجه نرم می کنند  گفت: حال و روز مردم فوعه و کفریا در شرایط قطع کمک های انسانی یکی از دستاوردهای جنایت بار تروریست ها در سوریه به کمک حامیان سیاسی و رسانه ای آنها است.

آمریکا به دنبال شکست در همکاری های منطقه ای است

وی تصریح کرد: در حال حاضر که فشار بر روی تروریستها در حلب وجود دارد، بسیاری از تروریست ها دراستان  ادلب جمع شدند و از آنجا به همکاران خود در حلب کمک رسانی می کنند و از سوی دیگر تروریست ها با همکاری اطلاعات عربستان، اسراییل و آمریکا تروریست های حلب را پشتیبانی می کنند. اما بعد از همکاری جدید ایران و و ترکیه روسیه و دیدارهای متقابل وزرای خارجه این سه کشور و رفت و آمدهای سیاسی  پیش بینی می شود اوضاع برای جبهه سوریه بهبود یابد اگرچه آمریکایی ها که امروز با انتخابات ریاست جمهوری کشورشان مشغول هستند سعی می کنند این همکاری ها در منطقه با شکست مواجه شود.

وی با اشاره به برنامه آزاد سازی فوعه و کفریا بعد از جنگ حلب گفت: هنوز برنامه آزاد سازی ادلب و فوعه و کفریا به طور رسمی در دستور کار ارتش سوریه قرار نگرفته است چراکه ارتش و مقاومت در حلب در جنگ بزرگی مشغول هستند و موقعیت استراتژیک ادلب که هم مرز با ترکیه است نیازمند برنامه قوی ازسوی ارتش سوریه و سایر کشورهای حامی درسوریه است.

نبرد حلب مهمترین جنگ سوریه است

الشیخ در این باره تصریح کرد:  جنگ حلب مهمترین جنگ سوریه است که اگران شاءالله با پیروزی تمام شود تمام نقشه تروریست ها به هم می ریزد  و ما شاهد تحولات جدید و بزرگی در عرصه میدانی و سیاسی سوریه  خواهیم بود.

شیطنت های شبکه الجزیره

وی با اشاره به شیطنت های شبکه الجزیره در مقصر نشان دادن ارتش سوریه و روسیه گفت: شبکه الجزیره که شبکه تروریست هاست  از روز اول جنگ سوریه برای بینندگان آن مشخص بود که به تروریست ها کمک می کند ، تروریست هایی که به منظور تحقق برنامه آمریکایی و اسراییلی  تجزیه سوریه و سایر کشورهای منطقه  پا به این کشور گذاشتند .

کارشناس سوری با اشاره به یکی از این شیطنت های اخیر گفت:  یکی از خبرنگاران الجزیره در حلب عکس کودکی را گرفته که از زیر آوار بیرون کشیده شده و این عکس را به جهان مخابره کرد و ادعا کرده  که حال و روز غریب این کودک  نتیجه بمباران جنگنده های ارتش روسیه و سوریه است و این درحالی است که شرایط این کودک و سایر شهروندان سوریه که زیر آتش به سر می برند نتیجه تجاوزات گسترده تروریست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها است.حتی آنها در مواقعی تصاویری را  با فتو شاپ درست می کنند که نشان دهند این فجایع را جنگنده ها و خمپاره های روسیه بر سر مردم آورده است.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha