شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه/معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب کربلا است و این مهم سبب شد رزمندگان، شکست سختی را به استکبار متحمل کنند.

حجت الاسلام علی عباسی، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ر در قزوین، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری ها و جان فشانی های رزمندگان اسلام است که با شجاعت، دشمن بعثی حمایت شده از سوی استکبار را شکست دادند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت و ماندگاری دوران هشت ساله دفاع مقدس این است که رزمندگان در این دوران از مکتب امام حسین(ع) و شهدای کربلا الهام گرفتند و با تکیه بر این باور و اعتقاد مقدس در مقابل تهاجم بی رحمانه دشمنان ایستادگی نمودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ، وجود روحیه جهاد و مبارزه با دشمنان را یکی از مهمترین دلایل تداوم عزتمندانه انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: یکی از ابعاد آموزه های دین اسلام که در قرآن کریم و روایات به آنها پرداخته شده، بحث جهاد و مبارزه در راه عقیده و باور مقدس است که این اثر هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با مبارزه طولانی هشت ساله به پیروزی رسید و این جنگ طولانی و پیروزی در آن یکی از دلایل عزت و اقتدار امروز ملت ایران است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha