سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام اعرافی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان در پیگیری قصور و بی کفایتی دولت سعودی، گفت: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی کفایتی های رژیم آل سعود را هویدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تسلیت به مصیبت دیدگان و بازماندگان حادثه تلخ منا، اظهار داشت: مسئولان در پیگیری این قصور و بی کفایتی دولت سعودی اهتمام جدی داشته باشند.

وی حادثه تلخ منا را فاجعه بسیار دلخراشی دانست و تصریح کرد: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی کفایتی های رژیم آل سعود را هویدا کرد.

رئیس جامعه المصطفی افزود: البته طبیعی است که اجتماعات بزرگ حوادثی داشته باشد اما تکرار این حوادث در طی سال های متمادی نشان دهنده این است که آل سعود در تدبیر و اداره جمعیت های بزرگ به رغم همه داعیه هایی که دارد، قاصر است.

امام جمعه موقت قم با اشاره به عملکرد ضعیف نیروهای امدادی سوی آل سعود، گفت: عجیب تر این است که دولت سعودی در اداره حوادث بعد از وقایع نیز با بی تدبیری عمل می کند.

*قصور دولت سعودی در پیدایش فاجعه منا

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی وجود دارد که دولت بی کفایت آل سعود در پیدایش فاجعه حادثه منا کوتاهی و قصور داشته است، ابراز داشت:  همچنین پس از رخداد این حادثه نیز بی تدبیری های جدی صورت گرفته است.  

وی افزود: زنجیره از این حوادث در طول سال های متمادی نشان دهنده قصور و بی کفایتی این خاندان است.

*مصادیق پرونده آل سعود

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به پرونده پرجنایت آل سعود، اظهار داشت: کشتار حجاج ایرانی در مکه، اختصاص هزینه های کلان برای ترویج تفکر تکفیری، تفرقه بین مسلمین، جنگ های مذهبی و توسعه موج تروریسم در سوریه و عراق و مناطق دیگر دنیا، مشارکت در جنگ صدام علیه ایران و حمله به یمن مصادیقی از بی کفایتی های خاندان و دستگاه سعودی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه شاهد لیست بلندبالایی از بحران سازی ها و جنایات آل سعود در جهان اسلام هستیم، گفت: این خاندان همواره در کنار اسرائیل و آمریکا و مقابل مسلمانان قرار داشته است.

*امت اسلام دست از اتحاد با رژیم خائن سعودی بکشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما امیدواریم مجموعه این بی کفایتی ها و جنایت ها بتواند امت اسلام را بیدار کند تا از اتحاد با یک دولت و نظام نامشروع و خائن دست بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلام تلاش کند دست و پای این جریان تکفیری و ارتجاعی وابسته را از منابع جهان اسلام کوتاه کند.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha