سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مجمع جهانی تقریب

حوزه/ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه ای، با تسلیت جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام در حادثه اندوه بار منا، خواستار پاسخگوئی رژیم سعودی در قبال این گونه حوادث تاسف بار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در بیانیه با تسلیت جان باختن تعدای از حجاج در حادثه مصیبت با منا، تصریح کرد: فاجعه بزرگ جان باختن شهادت گونه جمعی از حجاج بیت الله الحرام پس از ادای مراسم و وقوفین، در حالی که برای انجام مناسک منا آماده بودند، زخم عمیقی بر دل ها نشانده است.

این نهاد بین المللی اسلامی، همچنین مسؤولیت این حادثه دردناك را همانند حادثه گذشته مسجد الحرام كه موجب ارتحال ده ها تن از میهمانان درگاه ربوبی شد، متوجه رژیم سعودی دانست و خواستار پاسخگوئی رژیم سعودی در برابر این دو جنایت بزرگ می باشد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: "آیا معنای خادم الحرمین، ضیافتی این چنین از میهمانان حرم الهی است ؟" و "آیا این دو حادثه عظیم و به دنبال آن آثار دردناك این حادثه ها، برای اثبات سوءمدیریت و ناتوانی آل سعود در میزبانی حجاج كافى نیست؟".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha