دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد توکل

حوزه/ در سال ۵۳زمانی که توسط یکی از مراجع عظام، معمم شدم، ایشان به من گفت " این لباس، لباس پیامبر(ص) است، اگر کار درست انجام دادید، لباس پیامبر(ص) عزیز شده و اگر کارتان نادرست باشد، این لباس را ذلیل کرده و شما مسئول اید".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل، صبح  امروز در مراسم عمامه گذاری 13 طلبه جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران با اشاره به جایگاه رفیع خواص نزد خداوند متعال، گفت: در محضر خدای عالم همه ما از دو عنوان کلی عوام و خواص برخورداریم و انتظار خداوند از خواص با انتظاری که از عوام دارد، بسیار متفاوت است.

وی خطاب به طلاب حاضر در مراسم، خاطرنشان کرد: همه شما در پیشگاه خداوند و ائمه اطهار(ع) به عنوان خواص شناخته می شوید، لذا انتظار خدای متعال از شما متفاوت بوده و بایستی مراقب اعمال و گفتار خود باشید.

استاد توکل با اشاره به این که باطن اهل ایمان، نورانی و باطن اهل گناه، ظلمانی است، ابراز داشت: ترک اولی عملی حرام و مکروه نیست، اما خدا از خواص انتظار ترک اولی را ندارد.

این استاد اخلاق با ذکر مثال هایی از زندگی و سیره حضرت یوسف(ع)، حضرت یونس(ع) و حضرت ابراهیم(ع)، ابراز داشت: حساب این خواص که در آیات شریفه قرآن به آن اشاره شده از سایر مردم بسیار متفاوت است، چرا که رسالت عظیمی بر دوش دارند.

وی با بیان خاطره ای از زمان معمم شدن خود، گفت: در سال 1353زمانی که توسط یکی از مراجع عظام، عمامه بر سر گذاشتم، ایشان جمله ای کوتاه به من گفت که 41سال است، آویزه گوشم می باشد؛ ایشان گفت "توکل این لباس، لباس پیامبر(ص) است مواظب باش اگر کار درست انجام دادید، لباس پیامبر(ص) عزیز شده و اگر کارتان نادرست باشد، این لباس را ذلیل کرده اید و شما مسئول اید".

استاد توکل خطاب در پایان یادآور شد: امام صادق(ع) به شاگردان و پیروانش فرمودند " ای شیعیان زینت ما باشید"، لذا طلاب باید مراقب باشند چون عنوان شاگرد امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) را روی سینه دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha