پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غدیر ستون عظمت اسلام است و اگر تمام مسلمانان به این موضوع مهم پی ببرند، سبب وحدت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی به موضوع غدیر خم اشاره کرد و گفت: باید از غدیر خم برای عظمت، وحدت و دعوت تمام مسلمانان برای تأمل بیشتر در این واقعه تاریخی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: غدیر ستون عظمت اسلام است و اگر تمام مسلمانان به این موضوع مهم پی ببرند، سبب وحدت خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) در فرمایشات خود فرمودند: «غدیر همان حکومت خداوند، اسلام و دین بر بشریت است و آنچه در غدیر اتفاق افتاده، تعیین جانشین پیامبر اسلام (ص) به امر خداوند برای سرپرستی، ولایت و رهبری بشریت بوده است».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 67 سوره مبارکه مائده، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه خطاب به پیامبر فرموده است: «يَأَيهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْك مِن رَّبِّك وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُك مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يهْدِى الْقَوْمَ الْكَفِرِينَ/ اى پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است كاملا (به مردم ) برسان و اگر نكنى ، رسالت او را انجام نداده اى و خداوند تو را از (خطرات احتمالى ) مردم نگاه ميدارد، و خداوند جمعيت كافران (لجوج ) را هدايت نميكند».

این استاد حوزه ادامه داد: در این آیه مشاهده می کنیم که خداوند متعال خطاب به رسول خود که فداکاری و ایثار بسیاری داشته است، می فرماید: اگر مساله حکومت و ولایت حضرت علی (ع) بر بشریت را نگویی، گویا رسالت خود را انجام نداده ای.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: قرآن کریم مساله غدیر و جانشینی پیامبر اسلام را در حدی مطرح می کند که گویا اگر نبود، رسالت رسول خدا  عقیم و ناتمام می ماند.

وی بیان داشت: غدیر روح و هویت اسلام و عامل وحدت و انسجام مسلمین است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: شناخت و عرضه درست واقعه غدیر خم از وظایف ماست که با مراجعه به قرآن به دست آمده و باید مسلمانان جهان را به این کتاب آسمانی و سیره رسول خدا(ص)  ارجاع دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: متأسفانه دشمنان اسلام؛ مخصوصا یهودیان از ابتدا به درستی فهمیده اند که عظمت و بقای اسلام در مسئله ولایت نهفته است و به همین دلیل به دنبال ایجاد اختلاف در میان مسلمین می باشند.

*غدیر مایه وحدت و اقتدار مسلمانان است

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: دشمنان به دنبال آن هستند که غدیر به عنوان موضوع اختلاف میان مسلمانان قرار دهند؛ اما جامعه اسلامی بداند که که غدیر مایه وحدت و اقتدار مسلمانان خواهد شد و دشمنان با مشاهده عظمت، قدرت و شوکت اسلام با ولایت، به دنبال مقابله و تحریف آن هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با تأکید بر وحدت اسلامی، تصریح کرد: وحدت به معنای دست کشیدن از اعتقادات نیست؛ چراکه دوری از واقعیات؛ نه تنها سبب وحدت نمی شود؛ بلکه تهی شدن و ضربه به دین را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha