یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: در حفظ فرهنگ و آثار مکتوب خود باید کوشا باشیم چرا که همین آثار هویت شیعی و اسلامی ما را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز  در آیین افتتاح کتابخانه عمومی مرکز بررسی های اسلامی در قم اظهارداشتند: مساله کتاب و کتابخوانی از صدر اسلام تاکنون با فراز و فرودهایی مواجه بوده است بطوریکه در زمان خلیفه دوم  آمدند و کتابت را محکوم کردند و البته عده ای با نظر خودشان مجاز بودند و یا اینکه در سال 143هجری این دستور توسط منصور لغو گردید.
ایشان افزودند: بعد از فرمان منصور جمع کثیری از اصحاب مشغول به چاپ و کتابت احادیث و روایات شدند و حتی اقدام به ترجمه و نشر فرهنگ اسلامی به سایر ممالک  شدند.
حضرت آیت الله سبحانی بیان داشتند: ما در طول تاریخ از کتابخانه بزرگی همچون « بیت الحکمه»، « سید مرتضی»، « شیخ طوسی» بهره برده ایم، اما بسیار از آنها درحوادثی  مثل آتش سوزی و یا حملات مغول ها به ایران از بین رفتند.
و مستبد می دادند.
این مرجع تقلید تاکید کردند: امروز  دشمنان نادانی هستند  که با کتاب و آثار اسلامی مخالفت می کنند و سعی در از بین بردن آنها  دارند و  به واسطه استکبار به دنبال سرقت و ربودن چنین مکتوباتی گام بر می دارند.
حضرت آیت الله سبحانی ادامه دادند: ساخت کتابخانه های عمومی و تخصصی کمک شایسته ای به جامعه علمی کشور و همچنین حفظ و حراست از فرهنگ اسلامی است.
ایشان افزودند: هر کسی نمی تواند در این مسیر روشن و صدقه جاریه گام بردارد و استاد خسروشاهی به واسطه اینکه نه تنها خود عالم بلکه در خاندانی عالم و ربانی رشد یافته اند موفق به ساخت این مهم شده اند.
معظم له در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت فاجعه منا به گوشه هایی از اهمیت زنده نگه داشتن سالروز عید غدیر خم اشاره کردند.
حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: عید غدیر باید هر ساله پرشور تر از گذشته برگزار شود.
انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha