پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
فیلم اشراق

حوزه/ هدف ما از برگزاری جشنواره فیلم اشراق،تنها برگزاری یک جشنواره صرف نیست، بلکه هدف،ارتقای سطح تخصصی ، فنی و هنری طلاب هنرمند و همچنین سایر هنرمندان و فعالان این عرصه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری سومین جشنواره فیلم حوزه، اشراق که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد به تشریح برنامه ها و فعالیت های این مرکز در برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری پرداخت.

وی گفت:یکی از مهم ترین برنامه های این مرکز، برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری در شاخه ها و قالب های مختلف است و در برگزاری هرکدام از این جشنواره ها، جلسات گفتگو، مشاوره ، فکر و مباحث زیادی شده است تا به صورت مطلوب برگزار گردند.

حسنی افزود:رسانه ها امروز دنیای ما را اشباع کرده اند و ما در عصری زندگی می کنیم که کانال معرفتی و معرفت شناختی امروزه انسان ها  از جهان پیرامون خودشان  رسانه ها می باشند و امروزه این رسانه ها هستند که ذهنیت مخاطبان را شکل می دهند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم خاطر نشان کرد: این مرکز با نظر به سند چشم انداز بیست ساله و بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم و با توجه به برنامه های قطب های فرهنگی  با بهره گیری از قالب های هنری و ورود به عرصه های جدید فرهنگی و تبلیغی به برگزاری جشنواره فیلم حوزه، اشراق همت گمارده است.

وی افزود:امید است که این جشنواره سوم باعث ایجاد بستری مناسب برای جریان سازی و ایجاد گفتمان تبلیغ دین در عرصه رسانه و سینمای ایران و جهان اسلام و نیز تداوم این حرکت فرهنگی در سطح حوزه های علمیه گردد تا طلاب و روحانیون با زبان هنر به تبلیغ معارف دینی بپردازند.

حسنی خاطرنشان ساخت: این جشنواره می تواند از یک سو باعث تعمیق روابط و معرفت بیشتر اصحاب سینما و نیز رسانه با متن حوزه های علمیه و دغدغه های آنان گردیده و از یک سو زمینه ورود صحیح و واقع نگر حوزه های علمیه

در تعامل بیشتر و رویارویی چهره به چهره با سینماگران و فعالان عرصه هنری کشور فراهم آورد .

وی  تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره تنها برگزاری یک جشنواره صرف و تنها نبوده است بلکه هدف،ارتقای سطح تخصصی ، فنی و هنری طلاب هنرمند و همچنین سایر هنرمندان و فعالان این عرصه می باشد.

محمد حسنی در پایان با اشاره به فواید و تاثیرات هنر اظهار کرد: ما معتقدیم که برای ترویج حقایق دینی هیچ زبانی کارگشاتر از هنر نیست و در حوزه دین برای جذب مخاطب نسل جدید باید از زبان هنر استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha