یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن عرفان

حوزه/ طلاب جوان باید ادامه دهنده همان مسیری باشند که بسیاری از علما و فرهیختگان حوزوی رفتند و در مسیر رشد علمی و اعتلای فرهنگ دینی پا جای پای بزرگانی چون شهید مطهری بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه شیخ الاسلام و محسنیه قزوین، اظهار داشت: طلاب که مفتخر به شاگردی حضرت امام زمان(عج) شده اند، باید از فرصت ها و لحظات دوران طلبگی نهایت استفاده را ببرید.

وی بیان کرد: آن چیزی که باید برای طلاب و روحانیون از ارزش و اهمیت والایی برخوردار باشد، این است که از جهات مختلف در جامعه الگو و نمونه باشند و همواره مردم از آنها به نیکی یاد کنند.

این محقق حوزوی خاطرنشان کرد: مدارس علمیه به عنوان یکی از سالم ترین و پاک ترین مراکز شناخته می شوند و استقبال قشر فرهیخته و دانشجو از تحصیل در حوزه بسیار خوب است و این مسئله فرصتی برای طلاب و روحانیون است تا جوانان را بیشتر با دین آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان تصریح کرد: از گذشته حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه های تاثیرگذار در کشور محسوب می شده و بسیاری از علما و فرهیختگان در مدارس دینی قزوین تحصیل کرده اند.

وی ادامه داد: طلاب جوان باید ادامه دهنده همان مسیری باشند که بسیاری از علما و فرهیختگان حوزوی رفتند را ادامه دهند و در مسیر رشد علمی و اعتلای فرهنگ دینی پا در جای بزرگانی چون شهید مطهری بگذارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: تهذیب نفس و تقوا باید اولویت اصلی طلاب جوان باشد و این اصل مهم را در زندگی خود نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان خطاب به طلاب جوان گفت: حالا که خداوند برای شما این طور مقدر فرموده که در مدارس علمیه و در پایگاه امام زمان(عج) باشید، سعی کنید که به عنوان یک طلبه موفق و با داشتن تهذیب و روحیه بالا بتوانید در این دستگاه ارزشمند، به جامعه به خوبی خدمت کنید

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha