پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کلاس درس

دوره/ دوره آموزشي توانمند سازي روحانيون شاغل در آموزش و پرورش استان فارس با حضور اساتید توانمند کشوری برگزار شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های «حوزه» و آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های  خبرگزاری حوزه ، با اشاره به برنامه های  دبیرخانه این ستاد اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم این ستاد توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش می باشد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

علیرضا رحیمی، با بیان  اینکه هم اكنون 2 هزار و 713 روحاني در سازمان  آموزش و پرورش مشغول فعاليت هستند،  افزود: برای توانمند سازی و افزایش مهارت های  این افراد، برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، از طرفی  امروز با توجه به گستردگي علوم روز و امكانات ارتباطي و به تبع افزايش شبهات، لازم است تا روحانيون شاغل در آموزش و پرورش با خطراتي كه امروز دشمن براي دانش آموزان طراحي كرده آشنا و در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.

رحیمی، ادامه داد:  در همین زمینه آغاز برنامه های توانمند سازی این افراد، از استان فارس کلید خورده و این برنامه روز های روزهای 16 و 17 مهرماه، با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در  اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

وی گفت: روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان فارس در  اين دوره، سر فصل هايي چون مديريت فرهنگي، آسيب شناسي فضاي مجازي، سبك زندگي اسلامي، مخاطب شناسي، اصول مشاوره دانش آموزي، تبليغ با ابزارهاي چند رسانه اي، روش خطابه و فرق و مذاهب را فرا گرفتند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش، با تاکید بر ابراز رضایت طلاب از این برنامه گفت:  بیش از110 روحانی اعم از طلاب خواهر و برادر در این دوره شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: استان های قم، خراسان رضوی و اصفهان با توجه به تعداد بالای روحانیون شاغل در آموزش و پرورش ، دیگر استان هایی هستند که تا پایان سال این برنامه در آنها برگزار خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha