شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با بیان این که حج و عمره و حضور در مدینه منوره مسئله‌ای جهانی است بیان کرد: باید در این زمینه همه جهان اسلام حضور یابند و مدیریت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم  حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد سعیدی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: درباره اعمال حج نگاهی باید به مجموعه مدیران حج در خارج از کشور داشته و نگاهی دیگر نیز به درون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اداره حرمین شریفین توسط آل سعود با فرهنگ و نگاه خاص خودشان سال‌های سال صورت گرفته افزود: حوادثی که در طول سال ها اتفاق افتاده، نشان می دهد باید در مباحث مدیریت حج تجدید نظر صورت گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حج و عمره و حضور در مدینه منوره، مسئله‌ای جهانی است؛ بیان کرد: باید در این زمینه همه جهان اسلام حضور داشته و مدیریت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در یک محل همه مسلمانان به آن نگاه و نظر دارند نباید فقط یک نظر و نگاه بر آن حاکم باشد افزود: این دیدگاه تاکنون ضررهای زیادی به مسلمانان زده و به حیثیت خود سعودی ها خدشه جدی وارد کرده و عقل و شرع حکم می کند که از دیدگاه های دیگر مسلمانان استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی ادامه داد: آنها در شرایطی که باید به ضیوف الرحمن رسیدگی کنند در ماه های حرام به جنگ با مسلمان برخاسته اند و اینها از الفبای مدیریت، اسلام و حق همسایگی بی بهره هستند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره حادثه منا و اعزام هیئتی از سوی دولت برای پیگیری حادثه منا ادامه داد: این مسائل باعث شد همکاری و تمکین را از سوی سعودی‌ها شاهد باشیم و از شما و هیئت همراه تشکر می کنیم که با سعه صدر توانستید این معضل را با آبرومندی حل کرده، قسمت زیادی از پیکرهای این جانباختگان عزیز به کشور بازگشتند و امیدواریم که پیکر دیگر جانباختگان نیز به کشور بازگردد.

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت و کشور ما نشان داد که مدافع حقوق ملت خود است، اظهار کرد: بعد از اینکه نظام ما حرکتی قاطع از خود نشان داد دیگر کشورها نیز به فکر افتادند که پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت و مردم ما نیز در این خصوص فکر کرده و ما نیز باید متناسب با شرایط آنجا برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با سفر حضرتعالی گشایشی پیدا شد و غمی از دل های مردم و بازماندگان این حادثه کاسته شد و بسیاری از دغدغه ها برطرف شد و امیدواریم که دولت و نظام بتوانند مدافع این مردم شریف باشیم و از هیچ تلاشی فروگذار نشود.

در پایان این دیدار تابلو آستان مقدس حضرت معصومه(س) به پاس زحمات وزیر بهداشت در منا به دکتر قاضی زاده هاشمی اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha