شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش سفیران نهضت حسینی

حوزه/ هدف امام حسین(ع) رسیدن به عزت و «هیهات من الذله» شعار محوری ایشان بود، این شعار باید آن‌چنان گسترش یابد که به شعار یکپارچه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در مواجه با ظلم جهانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش سفیران نهضت حسینی، شامگاه چهارشنبه با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری و هماهنگی بهتر هیئات عزاداری اهواز، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این کلان‌شهر برگزار شد،

حجت‌الاسلام رستمی نیا، از فضلای حوزه، در این همایش به بیان سخنانی پیرامون بدعت‌ها و خرافات در هیئات عزاداری و ضرورت مقابله با آن پرداخت.

وی با بیان این‌که دشمن درصدد سوءاستفاده از مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است، تصریح کرد: روحانیت و رؤسای هیئات عزاداری به این نکته که دشمن می‌خواهد از شور حسینی جوانان سوءاستفاده کرده و بدین‌صورت یک سری خرافات و بدعت‌ها را وارد مراسم‌ها کند، دقت و توجه بیش‌ازپیش داشته باشند.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، به بیان سخنانی پیرامون بصیرت حسینی و وظایف دسته‌جات عزاداری پرداخت و اظهار داشت: بصیرت حسینی به معنای دارا بودن روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد بوده و دسته‌جات عزاداری نیز باید نمایانگر این روحیه باشند.

وی تأکید کرد: هدف امام حسین(ع) رسیدن به عزت و «هیهات من الذله» شعار محوری ایشان بود، این شعار باید آن‌چنان گسترش یابد که به شعار یکپارچه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در مواجه با ظلم جهانی تبدیل شود.

در پایان این همایش بر لزوم وحدت و انسجام بیش‌ازپیش هیئات عزاداری تأکید و برخی از آسیب هایی که باید با آن در هیئات مقابله شود، مطرح شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha