سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/روحانیت بزرگترین پرچمدار نهضت آزادی و احیاگر فرهنگ عاشورا بعد از انبیا و امامان معصوم(ع) می باشند لذا روحانیت شیعه لازم است به بصیریت افزایی در باره نحوه تاکتیک دشمن در حوزه فرهنگ اقدام جدی نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری،، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ظهر امروز در همایش مبلغین دهه محرم شهرستان نور که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه محرم رساله شیعه در اسلام است که در 5قاره به اهتزاز در آمده گفت: همه جهانیان بر این اعتقادند عزاداری برای امام حسین(ع) که نماد مقاومت، عزت و استقلال مظلومان در برابر ظالمان است تنها متعلق به شیعیان نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر سه بخش اعتقاد، احکام و اخلاق تقسیم شده اظهار داشت: پیغمبر اکرم برای احیای اسلام ابتدا در مکه اندیشه انسان ها را تطهیر کرد و در ادامه در شهر مدینه به بیان احکام و اخلاق پرداخت، لذا یکی از وظایف مهم مبلغان بیان اعتقادات احکام و اخلاق  اسلامی در جامعه است.

این استاد حوزه،، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه مسئله فرهنگ است اظهار داشت: فرهنگ اخلاق موضوعی است که نمی توان از کنار آن به آسانی عبور نمود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه تا فرهنگ و اخلاق احیاء نشود موضوعات دیگر هم احیا نخواهد شد، گفت: روحانیت بزرگترین پرچمدار نهضت آزادی و احیا فرهنگ عاشورا بعد از انبیاء و امامان معصوم(ع) می باشند و این امر می طلبد تا روحانیت بیش از گذشته به احیاگر فرهنگ پرداخته و آن را تبیین نماید

وی، از وظایف روحانیت در شرایط فعلی را دو اصل مهم تولی و تبری برشمرد و افزود: نمی شود انسان هم دشمن را دوست داشته و هم کینه به آن داشته باشد زیرا این دو امر در یک مکان جمع نمی شود.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه روحانیت شیعه لازم است به بصیریت افزایی در باره نحوه تاکتیک دشمن در حوزه فرهنگ اقدام جدی نماید خاطر نشان ساخت: دشمن با تمام وجود به میدان آمده و هدف آن نیز از بین بردن فرهنگ عاشورا است لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha