دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجاهدی

رئیس انجمن شعر آیینی کشور تصریح کرد: باید گریستن و نگریستن در شعر عاشورایی با هم ممزوج شده و توامان گردند تا اثرگذاری لازم را در برانگیختن شور و شعور حسینی در مخاطب به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد محمد علی مجاهدی، عصر دیروز طی سخنانی در نشست شعر عاشورایی با عنوان " مهر و ماه" که در سالن جلسات حوزه هنری استان قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شور و شعور و حماسه سه ضلع مهم شعر آیینی و عاشورایی را تشکیل می دهد که باید به هر سه بعد توجه جدی صورت گیرد.

وی افزود: رویکرد و نگاه شاعر در شعر آیینی باید نافذ باشد و ناگفتنی ها و آنچه از آن غفلت شده را به درستی به تصویر بکشد.

این پیشکسوت عرصه شعر آیینی همچنین با تاکید بر این که به خصوص در شعر عاشورایی باید گریستن و نگریستن توأمان باشد ، خاطرنشان کرد: در شعر عاشورایی اگر شور و جنبه های عاطفی نباشد طبعاً تاثیرگذاری اش کاهش خواهد یافت و از آن سو اگر در آن شعور و درک و بینش توام با حماسه نباشد چه بسا در سطح همان احساسات بماند و مخاطب را به تعمیق در چرایی قیام اباعبدالله الحسین(ع) رهنمون نسازد.

وی بیان داشت: آنچه مهم و ضروری است این که باید عزت و کرامت حسینی در اشعار عاشورایی شاعران به خوبی نمود داشته باشد و شاعر بتواند بزرگی نهضت سیدالشهدا(ع) در مقابله با ظلم و ستم و بیداد را به درستی بیان کند.

گفتنی است در این جلسه برخی از شاعران جوان به خواندن اشعار عاشورایی و آیینی خود پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha