جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سید احمدی میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: توسل و تمسک به اولیای الهی و ائمه اطهار علیهم السلام راهی برای استجابت سریعتر دعاهای انسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ظهر امروز در جلسه درس هایی از نهج البلاغه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی با بیان این مطلب اظهارداشت:برای استجابت سریعتر دعاها در منابع و کتب دینی شرایط متعددی ذکر شده است که با رعایت این اصول و شرایط دعاهای ما سریعتر به استجابت می رسد.

وی، با اشاره به اینکه حسن ظن به پروردگار مهمترین شرط استجابت دعاست، افزود:صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان،رو به قبله بودن،دعا کردن پس از واجبات و همچنین دعا و خیر خواستن برای برادران مسلمان خود نیز از جمله راهکارهای سریعتر استجابت دعاست.

امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه دعای بهانه ای برای صحبت کردن با خالق هستی است تصریح کرد:حلال بودن مال و انفاق آن در راه خدای متعال نیز از دیگر راه های استجابت دعاست و در این زمینه نیز باید به حلال بودن رزق و روزی توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، با بیان اینکه امیدوار بودن به رحمت واسعه ی الهی و همچنین انقطاع از غیر خدا و دل سپردن به خالق الهی دو راه دیگر استجابت دعاست خاطر نشان کرد:استجابت دعا و تاخیر در اجابت آن نیز به ظرفیت وجودی ایمان انسان بستگی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه دعا وسیله ای برای تقرب به خداوند است بیان داشت:دعا سلاح مومن و سپر او برای رسیدن به قرب الهی و همچنین زلال شدن روح و جان آدمی و آسایش اوست و انسان باید در هر لحظه ای برای خلوت با خدای خود و بیان حوایج دنیوی و اخروی خود وقت لازمی را به این زمینه اختصاص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha