چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
علی اشرف عبدی - حوزه کردستان - در دیدار با آیت الله مکارم

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه خواهران قروه با بیان اینکه امروز ۶۲۸ طلبه در مقطع سطوح دو و سه به تحصیل علوم دینی در قالب هشت مدرسه علمیه می پردازند، تصریح کرد: ۷۶ طلبه در مقطع سطح سه در مدارس بیجار و قروه و بقیه طلاب در سطح دو به تحصیل می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین  علی اشرف عبدی عصر امروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه خواهران کردستان با آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت حوزه علمیه خواهران کردستان از سال 1381 آغاز شده است، اظهار داشت: این فعالیت ها از سال 1389 تحت عنوان مدیریت استانی تداوم یافته است.  

وی با بیان اینکه امروز 628 طلبه در مقطع سطوح دو و سه به تحصیل علوم دینی در قالب هشت مدرسه علمیه می پردازند، تصریح کرد: 76 طلبه در مقطع سطح سه در مدارس بیجار و قروه و بقیه طلاب در سطح دو به تحصیل می پردازند. 

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه  خواهران قروه با اشاره به اینکه 13 استاد تا سال 1389 به تدریس می پرداختند، ابراز داشت: امروز حوزه علمیه خواهران کردستان 63 استاد دارد که از این تعداد 52 نفر خواهر و 11 نفر برادر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی در ادامه به تاسیس و تجهیز کتابخانه های تخصصی تفسیر در دو مدرسه سطح سه بیجار و قروه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین فعالیت های فرهنگی قابل توجهی در سطح استان صورت گرفته است.

وی به برگزاری 21 جلسه شورای علمی پژوهشی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: این جلسات  249 مصوبه از سال 90 تا به امروز داشته است.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) افزود: همچنین 97 کرسی آزاد اندیشی از دوسال گذشته در سطح مدارس استان کردستان برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی با اشاره به کسب رتبه نخست مدارس علمیه کردستان در جشنواره های «علامه حلی»، «بانوی کرامت» و «رشد سه»، گفت: همچنین حوزه علمیه خواهران کردستان در سال 93 با برگزاری 97 کرسی آزاد اندیشی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

وی افزود: مدرسه علمیه قروه در بین 460 مدرسه علمیه سراسر کشور رتبه نخست را  در برگزاری کرسی های آزاداندیشی داشته است.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه قروه از توجه به مقوله پژوهش در مدارس علمیه کردستان خبر داد و ابراز داشت: امسال 3 نفر از طلاب در مقطع دکتری قبول شده اند که در گذشته سابقه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی همچنین از تشکیل و فعالیت شش کانون پژوهشی در مدارس سطح دو و دوانجمن علمی پژوهشی در مدارس سطح سه کردستان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 220 جلسه اخلاقی با حضور اساتید برجسته از جمله آیات حسینی بوشهری و خاتمی برگزار شده است.

وی در ادامه به برگزاری 113 همایش و جلسه پرسش و پاسخ در سال 93 اشاره کرد و ابراز داشت: در سال گذشته 82 گروه تبلیغی 3 نفره تشکیل و 2900 کار تبلیغی در سطح مدارس استان انجام شده است.

رئیس عضو هیئت امنای مدرسه علمیه قروه افزود: انجام 2100 کار تبلیغی در مراکز عمومی، کسب رتبه برتر وبلاگ نویسی استان کردستان طی 22 ماه متوالی، شرکت 199 نفر در مسابقات قرآنی و کسب رتبه های برتر، برگزاری 31 دوره آموزشی ویژه مبلغان و تاسیس سایت مدیریت استانی کردستان از جمله مهم ترین فعالیت ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی در پایان با اشاره به مشکلات مالی که در کشور و حوزه وجود دارد، ابراز داشت: در شهرستان های سقز و سنندج مدرسه علمیه خواهران شیعی تاسیس شده است اما به دلیل عدم پشتوانه های مالی مشکلاتی وجود دارد که خواستار توجه مرجعیت شیعه هستیم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha