جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ابتکار

حوزه/ معاون رئیس جمهوری، تشکیل مراکز پژوهشی محیط زیست در حوزه های علمیه را اقدام مناسبی عنوان کرد و ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت دانش های روز به کاربردی کردن معارف دینی در راستای حفظ محیط زیست پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معصومه ابتکار، امروز در دیدار با آیت الله امینی که در دبیرخانه سابق خبرگان رهبری  در قم برگزار شد، به توجه ویژه دولت یازدهم به مسئله محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: از نخستین مباحثی که در دولت مورد تصمیم گیری قرار گرفت، موضوع محیط زیست بود و در راستای اهتمام به این مسئله، اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: دریاچه ارومیه یکی از مباحث مهمی بود که از ابتدا مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت و در این زمینه بحث ها و مصوبات متعددی تدوین شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه، تغییر شرایط اقلیمی و مصرف ناصحیح آب را از مهم ترین مشکلات کم آبی در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: دولت در زمینه مدیریت مسائل مرتبط با آب گام هایی برداشته است که نشان از توجه به این موضوع بااهمیت دارد.

ابتکار همچنین از توجه دولت به ارتقای بهره بری از ظرفیت تالاب ها و مصرف بهینه آب خبر داد و اظهار داشت: حفظ تالاب های قم از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در صورت خشک شدن تالاب ها، این استان به کانون گردوغبار تبدیل می شود.

وی همچنین بر لزوم اصلاح الگوی کشت در کشاورزی تاکید کرد و ابراز داشت: کشاورزان باید براساس شرایط امروز محیط زیست به پرورش محصولات بپردازند.

معاون رئیس جمهور بر لزوم تقویت فرهنگ محیط زیست تاکید کرد و گفت: اقدامات مناسبی در حوزه آموزش و پرورش و حوزه هنری صورت گرفته اما باید اقدامات کاربردی تری در زمینه اهتمام به محیط زیست در بخش دین انجام گیرد. 

ابتکار، تشکیل مراکز پژوهشی محیط زیست در حوزه های علمیه را اقدام مناسبی عنوان کرد و ابراز داشت: باید با استفاده از ظرفیت دانش های روز به کاربردی کردن معارف دینی در راستای حفظ محیط زیست پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری همایش های اسلام و محیط زیست در دو شهر قم و تهران در دولت هشتم، گفت: برگزاری همایش اسلامی محیط زیست در اواخر سال جاری پیش بینی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، افزود: همچنین در اوایل سال آینده همایشی بین المللی با موضوع محیط زیست و با همکاری سازمان ملل در تهران برگزار خواهیم کرد که رهبران ادیان الهی به این همایش دعوت خواهند شد.

ابتکار همچنین با اشاره به ظرفیت گسترده حوزه های علمیه در نظریه پردازی و جریان سازی فکری، ابراز داشت: حوزه های علمیه می توانند در ایجاد جریان سازی فکری در جهان تشیع، جهان اسلام و بین ادیان الهی گام های موثرتر و بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش جمعیت و تردد خودروها را مهم ترین عوامل آلودگی هوا در قم دانست و گفت: مردم باید از هوای سالم برخوردار باشند و فعالیت صنایع نیز نباید موجب آلودگی هوا شود.

معاون رئیس جمهور در پایان بر لزوم اصلاح سبک زندگی تاکید کرد و ابراز داشت: تغییر الگوی زندگی، کم شدن تحرک مردم، آلودگی های محیط زیست، افزایش گرد و غبار و دورشدن از طبیعت از مهم ترین عوامل بیماری زا هستند که مردم باید با تغییر در سبک زندگی فعلی به تحرک و ورزش روی آورند.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha